Carburanți mai scumpi ca-n Luxemburg, pentru că ne permitem (?!?)

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„Mersi“, Guvernule!

Carburanți mai scumpi ca-n Luxemburg, pentru că ne permitem (?!?)

Economie 15 Septembrie 2017 / 17:06 958 accesări
Transportatorii se pregătesc de-un mare exod către stații de alimentare din afara României, unde carburanții sunt mai ieftini

Transportatorii se pregătesc de-un mare exod către stații de alimentare din afara României, unde carburanții sunt mai ieftini

SE SCUMPEȘTE VIAȚA Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului reluarea schemei de rambursare a supraaccizei, după ce prețul motorinei a crescut cu 20 bani, în perioada 29 august - 15 septembrie - „Autoritățile ar trebui să se preocupe de creșterea atractivității alimentării cu diesel în România, pentru ca majorarea accizei să nu producă efecte asupra populației (care nu poate deduce TVA) și asupra operatorilor de rute interne, care, dacă nu pot recupera o parte din taxă, vor crește în mod obligatoriu tarifele. Și comercianții vor specula aceste momente și vor majora suplimentar prețurile de la raft“. Conform calculelor UNTRR, în urma majorării accizei la carburanți, costul motorinei în România va ajunge la 0,89 euro/litru fără TVA, nivel mult mai ridicat decât în țările din jur. În România, acciza este de 330 euro/1.000 litri, la fel ca în Luxemburg, iar TVA - de 19%, apropiată de 17% în Luxemburg - „Creșterea accizei cu șapte eurocenți, dar fără o majorare a prețului, ar fi fost tehnic posibilă, ținând cont că în România motorina și benzina sunt mai scumpe cu cinci eurocenți per litru față de alte state europene cu producție de petrol. Era puțin probabil ca petroliștii să absoarbă această majorare de cost și să își reducă marjele comerciale; acest cost suplimentar a fost transferat imediat către clienți“.

HAI AFARĂ! În condițiile actuale, UNTRR preconizează că transportatorii rutieri români care merg în Germania vor alimenta în Austria, unde TVA de 20% este ușor recuperabilă, iar prețul motorinei fără TVA va fi mai mic decât în România (conform cifrelor oficiale, nivelul este de 0,88 euro/litru fără TVA, dar în realitate există motorină chiar și mai ieftină cu 2 - 4 eurocenți pe litru, în stațiile publice. Totodată, cei care merg în Italia vor alimenta în Slovenia, de unde se recuperează TVA de 22% și acciză de zece eurocenți per litru, costul ajungând la 0,78 euro/litru. Cei care merg în Bulgaria și Grecia alimentează în Bulgaria, iar transportatorii care fac curse extracomunitare alimentează în țările vecine (Serbia, Moldova și Ucraina), la fel ca românii care lucrează lângă frontieră - „În Ungaria, deși prețul la pompă este mai mare decât în România, prin recuperarea TVA de 27% la 60 de zile, fără nicio zi întârziere, și a accizei suplimentare (între 2 și 5,5 eurocenți pe litru), prețul final rămâne 0,86 euro/litru, mai scăzut cu 4 cenți decât în România“.



12