Asiguraţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate pot solicita eliberarea cardului european de asigurări sociale de sănătate începînd de astăzi, 3 ianuarie 2007. Cererea tip de obţinere a cardului va fi completată la sediul casei teritoriale de asigurări la care este înscris asiguratul, unde acesta va trebui să se prezinte cu o copie după buletinul sau cartea de identitate şi cu dovada că este asigurat, adică adeverinţa de salariat, talonul de pensie sau alt act specific, după caz. În cazul minorilor sub 14 ani, în locul copiei după cartea de identitate se va depune o copie după certificatul de naştere. Ulterior, cardul va fi primit la adresa specificată de solicitant în termen de şapte zile lucrătoare de la solicitare. Acest card conferă dreptul la servicii medicale în cazul şederii temporare (nu mai mult de 6 luni) în străinătate, în scop turistic, personal, familial sau pentru studii pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, în condiţiile stabilite de sistemul public de sănătate al ţării respective şi numai pentru problemele de sănătate care apar în timpul sejurului.