Vești proaste pentru pacienții români. Sistemul informatic al cardului naţional de asigurări de sănătate a devenit, din nou, indisponibil, marți dimineață. Astfel, cardurile de sănătate nu pot fi accesate, pentru a doua oară la rând, după ce sistemul informatic al Casei Naţionale a Asigurărilor de Sănătate (CNAS) s-a blocat din nou, a declarat preşedintele Societăţii Naţionale de Medicină de Familie, dr. Rodica Tănăsescu.
Potrivit medicului, sistemul informatic al CNAS s-a blocat din nou, marţi dimineaţă, iar cardurile de sănătate nu pot fi folosite, după ce astfel de probleme au existat şi vineri, dar şi luni, când cardul de sănătate nu a funcţionat până spre orele prânzului.
''INDISPONIBILITATE SISTEM INFORMATIC
Astăzi, 07.11.2017, începând cu ora 07:00, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este indisponibilă datorită unor probleme tehnice'', a anunțat Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line.
Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 361 – 364 din H.G. 206/2015, cu modificările și completările ulterioare.
În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate.
"Tot sistemul de sănătate este afectat atunci când platforma informatică a cardului de sănătate nu funcţionează. Nu putem valida serviciile medicale, nu putem valida reţetele. S-a întâmplat şi ieri dimineaţă, s-a reuşit spre prânz rezolvarea problemei, ca şi vineri. Lucrăm în conditii de risc şi ne batem joc de pacienţi fără voia noastră. Eu cred că acest sistem informatic trebuie reevaluat pentru că acum este bătaie de joc faţă de pacienţi, faţă de medici şi farmacişti", a declarat, la Digi 24, dr. Rodica Tănăsescu, conform News.ro.
Ea a spus că de fiecare dată când sunt aceste probleme răspunsul CNAS este acelaşi, respectiv că problema este în curs de remediere şi că pot fi eliberate reţete offline. "Din păcate, se întâmplă să dăm reţete offline, pentru că ne este ruşine de pacienţi, apoi ne trezim că ne sunt imputate aceste servicii. Eliberăm reţete offline pe răspunderea noastră", a adăugat preşedintele Societăţii Naţionale de Medicină de Familie.