Care este cea mai costisitoare operaţiune la ATM?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Taxele nesimțite se ascund în bancomate

Care este cea mai costisitoare operaţiune la ATM?

Eveniment 28 Noiembrie 2014 / 00:00 2792 accesări

Cele mai mari costuri lunare de administrare a unui cont curent sunt percepute de către UniCredit Ţiriac Bank (7,5 lei) și OTP Bank (5 lei), în timp ce Banca Transilvania şi Marfin Bank nu taxează clienţii pentru acest serviciu, potrivit unui raport al Consiliului Concurenţei (CC). În topul celor mai mari comisioane se mai regăsesc BCR (4,5 lei/lună), BRD (0,8 euro); Volksbank, Banca Românească, ProCredit Bank şi Credit Europe Bank se situează la mijloc, cu taxe lunare de circa 3 lei. La polul opus, cele mai mici comisioane, de 2 lei/lună, sunt percepute de ING Bank şi Libra Internet Bank. Raiffeisen Bank, CEC Bank, Bancpost, Alpha Bank, Piraeus Bank şi Banca Comercială Carpatica taxează clienții cu aproximativ 2,5 lei/lună, potrivit CC. În ceea ce priveşte taxarea clienţilor pentru interogarea soldului la bancomatele proprii, Libra Bank şi Carpatica au cele mai mari comisioane, de 1 leu pe operaţiune, în timp ce Volksbank, Piraeus, Credit Europe şi Marfin oferă gratuit serviciul. Pe de altă parte, BRD are cel mai mare comision pentru interogarea soldului la alte bancomate, de 1 euro (circa 4,4 lei), urmată de BCR şi ING Bank cu 2,5 lei fiecare şi Carpatica, cu 1,8 lei/operaţiune. OTP taxează cel mai puţin verificarea soldului la alte bancomate, cu 0,3 lei. Nu în ultimul rând, pentru retragerea de numerar în lei de la ATM-urile proprii, doar bănci precum Banca Transilvania, ING Bank sau Marfin Bank nu percep comision. Cele mai multe bănci percep o taxă de 0,2%, maximul de 0,25% fiind utilizat doar de BCR şi Bancpost. „În Romania, comisioanele bancare sunt la un nivel foarte ridicat, în raport cu celelalte state membre UE. La nivelul lui 2009, spre exemplu, România se situa pe poziţia a patra în topul statelor cu cele mai mari costuri aferente unui cont curent“, potrivit Concurenței. Concluzia raportului CC este că băncile au o poziție de forță față de consumatori, însă bancherii nu sunt de acord și spun că, la o pierdere în criză estimată la două miliarde euro, tarifele sunt chiar decente. Reamintim că, potrivit unui proiect al Protecției Consumatorului, băncile vor fi obligate să afișeze pe ecranele ATM-urilor toate comisioanele.



12