ING, Raiffeisen, Banca Transilvania şi BRD Societe Generale sunt băncile cu cea mai bună reputaţie din România, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă GfK, peste 60% din populaţia urbană având ca bancă principală una din cele patru instituţii amintite mai sus. „În opinia românilor, banca cu cea mai bună reputaţie trebuie să fie orientată către oameni, foarte preocupată de satisfacţia clienţilor şi condusă de principii precum onestitatea, transparenţa, etica şi responsabilitatea”, se arată în studiul GfK. Scorul acordat băncilor s-a bazat pe familiaritate, management al calităţii, calitate a produselor şi serviciilor, performanţă financiară, calitate de bun angajator, responsabilitate socială şi ataşament emoţional. „Spre deosebire de alte industrii, unde scorurile de reputaţie sunt mai polarizate, cea financiar-bancară are particularitatea unor indicatori foarte apropiaţi ca valoare. Oportunitatea pentru jucătorii din banking este de ieşire din pluton prin consolidarea reputaţiei, cu atât mai mult cu cât ea are impact direct în performanţa financiară a companiei”, spune oficialul GfK România Simona Dan. Studiul în cauză a fost realizat online, în octombrie.