Care sunt navigatorii cu cele mai mari șanse la angajare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ce cred firmele de shipping din Germania

Care sunt navigatorii cu cele mai mari șanse la angajare

Social 12 Mai 2016 / 15:26 6603 accesări

Marinarii, mai ales cei aflați la început de drum, s-au plâns adeseori că trec luni bune fără să reușească să plece în voiaj. Nici în ultimii ani situația nu e mai roz. Odată cu criza economică și, implicit, cu scăderea semnificativă a comenzilor, armatorii și-au redus flotele și au început să pună un accent mult mai pronunțat pe eficiența financiară și, implicit, a navelor. Navigatorii români trebuie să se adapteze cerințelor internaționale, spun specialiștii, care sunt de părere că, pe piața maritimă internațională, cele mai mari șanse la angajare le are personalul navigant specializat pe noile tehnologii utilizate în industria navală. Cei mai vânați navigatori sunt comandanții șef mecanic, mecanic 1 și căpitanii secunzi. Cu alte cuvinte, candidații care pot ocupa pozițiile de management pe o navă sunt cei mai căutați. Esențial este ca ei să fie cât mai bine pregătiți și specializați pentru noile tehnologii utilizate la bordul navelor. Totodată, comunicarea la bord fiind foarte importantă, atunci când fac angajări, companiile de transport naval pun accent pe competențele sociale ale angajaților. Cel puțin așa stă situația în cadrul companiei germane NSB Crewing Solution, ai cărei reprezentanți s-au aflat în aceste zile la Constanța. ”Competiția nu se desfășoară pe plan local, ci pe plan internațional. Raportul dintre cerere și ofertă este foarte real, iar profesionalismul și experiența determină și salariile”, a declarat directorul general al Good Winds Marine Services, companie specializată pe furnizarea și plasarea de personal navigant, cu precădere ofițeri pentru flotele internaționale, Vladimir Reghintovschi. În ceea ce privește tendințele internaționale, se remarcă o reducere a perioadei de voiaj. ”Dacă în mod uzual perioada de voiaj era de jumătate de an și chiar mai mult, acum contractele se încheie pe o perioadă de 4 luni. Armatorii au introdus și un concept nou, acela de angajat permanent - chiar dacă navigatorul nu este îmbarcat”, a subliniat Vladimir Reghintovschi.

Taguri articol


12