Scandalul cărnii stricate pare să nu aibă sfârşit. Un nou caz a ajuns în atenţia românilor odată cu un control al unui echipaj al Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră (ITPF) Giurgiu. Angajaţii ITPF Giurgiu l-au oprit în trafic, pentru un control de rutină, pe cetăţeanul bulgar Bilgin I., în vârstă de 33 ani, care conducea o autoutilitară. Poliţiştii de frontieră au găsit, în compartimentul de marfă al maşinii, 200 de cutii cu pulpe de pui alterate, în cantitate totală de două tone. Marfa trebuia să ajungă la societăţi din Olteniţa şi din Bucureşti. Cetăţeanul bulgar a refuzat să prezinte documente de provenienţă şi deţinere a mărfii, motiv pentru care a fost condus la sediul ITPF Giurgiu. În urma cercetărilor, poliţiştii de frontieră au constatat că autoutilitara nu este prevăzută cu sistem de refrigerare. Poliţiştii de frontieră au anunţat reprezentanţii Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Giurgiu, care, după verificarea mărfii, a documentelor de însoţire şi condiţiilor de transport, au stabilit că cele două tone de carne de pui sunt improprii consumului uman. Reprezentanţii DSVSA l-au amendat cu 1.000 de lei pe cetăţeanul bulgar. Marfa, în valoare de 140.000 de lei, a fost confiscată şi distrusă.
Reamintim că, la începutul lunii martie, procurorii DIICOT au descoperit că reţeaua de evazionişti denumită generic „Mafia cărnii” a livrat materie primă alterată mai multor unităţi de alimentaţie publică, tip fast-food, firme de catering şi chiar unor unităţi sanitare. Menţionăm că, potrivit evz.ro, printre firmele implicate în scandal se numără şi una din Constanţa, A&O Maritime Trading. Aceasta era una dintre cele patru firme-tampon regionale către care era vândută fictiv carnea. Acţionarul A&O Maritime Trading, Sorin-Ioan Oltean, este acum acuzat de evaziune, spălare de bani şi constituire de grup infracţional organizat. Potrivit anchetatorilor, administratorul acestei firme "cunoştea despre faptul că marfa provine din achiziţii intracomunitare, precum şi înţelegerea infracţională". Rămâne de văzut dacă şi transportul de la Giurgiu face parte din aceeaşi reţea.