Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI) supune dezbaterii publice, până pe 20 august, un proiect de ordonanţă de urgenţă ce reglementează folosirea cărţii de identitate electronice cu datele biometrice ale deţinătorului şi modul de eliberare a acestui document. “Cartea electronică de identitate este de tip smart card şi conţine date cu caracter personal, inclusiv date biometrice ale titularului, în format tipărit şi în format electronic, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă”, se arată în proiectul legislativ. Datele incluse pe cartea electronică sunt imaginea feţei şi imaginile amprentelor a două degete, iar conţinutul smart card-ului se supune avizării Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Certificatele digitale înscrise în cartea electronică de identitate sunt valabile astfel: certificatul digital înscris de MAI - de la data personalizării cărţii electronice de identitate, pe toată perioada de valabilitate a acesteia, iar certificatul digital calificat înscris de un furnizor de astfel de servicii la solicitarea titularului – potrivit menţiunilor cuprinse în acesta. În ceea ce priveşte eliberarea cărţii de identitate electronice, persoanele interesate vor completa un formular-tip emis de angajatul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor şi care va conţine datele cu caracter personal, actualizate, ale solicitantului.