După trei ani de la demararea campaniei de centralizare a informaţiilor din carnetele de muncă ale salariaţilor români în sistem informatic, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familei susţine o nouă acţiune de strîngere a documentelor. Prin Hotărîrea de Guvern 36/2008, persoanele juridice şi fizice trebuie să predea carnetele de muncă la casele teritoriale de pensii în vederea stabilirii stagiului de cotizare realizat în sistemul public anterior datei de 1 aprilie 2001. Dacă beneficiarii sînt foşti asiguraţi ai sistemului public de pensii care nu au domiciliul în România, carnetele de muncă pot fi prezentate pentru prelucrare casei teritoriale de pensii la care au fost asiguraţi ultima dată sau de care aparţine reprezentantul legal desemnat de titular. Termenul limită stabilit pentru predarea documentelor este 30 noiembrie, după care se va crea o arhivă electronică prin scanarea informaţiilor din carnetele de muncă. Nerespectarea acestei obligaţii se va sancţiona cu amenzi cuprinse între 300 şi 5.000 de lei, însă beneficiarii pot plăti şi pentru alte încălcări ale legii. Reprezentanţii Ministerului Muncii susţin că documentele de muncă trebuie să fie completate cu toate înscrierile pînă la data de 1 aprilie 2001, dar şi certificate de autorităţile abilitate. Carnetele trebuie să fie însoţite de copia actului de identitate al titularului, din care să rezulte Codul Numeric Personal. După încheierea operaţiunilor de înregistrare a datelor, carnetele de muncă vor fi predate deţinătorilor de la care au fost preluate.