În România, un antreprenor are nevoie, în medie, de aproape 12.500 de dolari pentru a începe o afacere, mai mult decât în Polonia, Suedia, Bulgaria, Croaţia sau Ungaria, dar mai puţin decât în ţări dezvoltate precum Germania, Italia sau Norvegia, potrivit raportului Global Entrepreneurship Monitor.
În Germania, costul mediu pentru începerea unei afaceri este de 22.200 de dolari, în timp ce în Polonia este de aproximativ 11.500 de dolari.
Comparativ, în Bulgaria, un locuitor investeşte, în medie, 5.700 de dolari într-o afacere, iar în Croaţia 11.000 de dolari, conform raportului citat.
Nivelul ridicat al costurilor suportate de antreprenori pentru a-şi începe un business, de cele mai multe ori plătite din buzunarul propriu, este unul din motivele pentru numărul scăzut al IMM-urilor din România.
IMM-urile sunt cel mai mare angajator din țară, având un total de 2,5 milioane de salariaţi la nivelul anului 2014, adică 63% din totalul personalului ocupat din România, potrivit unor calcule pe baza datelor de la Registrul Comerţului.