Cât de pregătiți de luptă sunt candidații la Primăria Constanța. Vezi ce zic!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Restricțiile din campania electorală, exagerate sau avantajoase?

Cât de pregătiți de luptă sunt candidații la Primăria Constanța. Vezi ce zic!

Administrație 28 Aprilie 2016 / 18:29 743 accesări
Candidatul PNȚCD la Primăria Constanța, Gheorghe Caruțiu: „Faptul că există mai multe restricții în campania electorală avantajează partidele mici, cu posibilități limitate de promovare”

Candidatul PNȚCD la Primăria Constanța, Gheorghe Caruțiu: „Faptul că există mai multe restricții în campania electorală avantajează partidele mici, cu posibilități limitate de promovare”

A rămas puțin mai mult de o săptămână până când se dă startul campaniei electorale pentru alegerile locale. Asta înseamnă că, din 6 mai, persoanele care aspiră la funcția de primar sau vor să ajungă în consiliile locale vor putea să se promoveze oficial pentru a atrage mai mulți votanți. Totuși, nu vor avea libertate deplină. Potrivit noilor reglementări privind promovarea candidaților în campania electorală, la alegerile de anul acesta, candidații nu vor mai avea voie să se promoveze prin intermediul bannerelor, mesh-urilor, panourilor de promovare, steagurilor și ecranelor publicitare, vehiculelor inscripționate cu sloganuri de campanie sau care difuzează materiale audio, precum și prin intermediul spectacolelor și serbărilor.

RESTRICȚII DEZAVANTAJOASE

Noile condiții de promovare impuse se pare că nu le sunt necunoscute candidaților la Primăria Constanța, care ne-au declarat că știu exact ce au de făcut și că au început să se pregătească. Totuși, asta nu înseamnă că nu le pun probleme. De exemplu, candidatul PNL, Vergil Chițac, consideră că anumite prevederi ale legii sunt contradictorii. „Mi se pare ciudat faptul că în lege se specifică clar faptul că participarea la emisiunile TV sau radio este gratuită, adică nu voi fi nevoit să plătesc pentru a mă promova în cadrul acestor programe, dar, în același timp, pot folosi până la 30% din buget pentru promovare pe canalele media. Eu, unul, nu înțeleg de ce este așa”, a spus Chițac. La rândul său, candidatul ALDE la Primăria Constanța, Gigi Chiru, consideră că, în unele cazuri, restricțiile sunt exagerate. „Știu că în campanie pot miza pe broșuri și pliante și mă pot promova în presă și în mediul online fără probleme, dar cred că legea este prea restrictivă. Nu-mi convine faptul că nici atunci când merg să mă promovez pe teren nu pot avea însemne electorale sau orice alt simbol prin care să sugerez faptul că sunt candidat la Primărie. Nu e normal să merg să mă promovez pe străzi și să nu pot atrage atenția asupra faptului că sunt candidat. Doar nu o să mă apuc să strig în gura mare să mă voteze lumea”, a declarat Chiru.

PARTIDELE MICI, FAVORIZATE

Se pare că aceste restricții au și unele avantaje, de care beneficiază partidele mici care nu au vistieria plină sau cei care s-au înscris în cursa electorală fără susținerea unei formațiuni politice. Cel puțin așa consideră candidatul PNȚCD la Primăria Constanța, Gheorghe Caruțiu. „Regulile sunt mai restrictive și modalitățile de a face campanie sunt restrânse. Într-un fel, asta mă ajută, pentru că sunt susținut de un partid sărac, care nu are prea multe resurse financiare sau sponsori. Partidele cu bugete foarte mari aveau posibilitatea, înainte, să investească în promovare mai mult decât formațiunile mici, care rămân în umbră. Faptul că acum există mai multe restricții pe care trebuie să le respectăm cu toții consider că ne avantajează pe noi, ca partid mic, cu posibilități limitate de promovare”, a explicat Caruțiu.

Citește și:

Cum au voie să se promoveze candidații în campania electorală

Cine a intrat în luptă pentru Primăria Constanța

Formațiunile politice au liber la primit șpagă mascată



12