Cât se plăteşte pentru promovarea staţiunii Mamaia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Informare în teren

Cât se plăteşte pentru promovarea staţiunii Mamaia

Administrație 18 Mai 2013 / 00:00 706 accesări

INFORMARE Inspectorii Serviciului Public de Impozite şi Taxe (SPIT) Constanţa continuă, în teren, campania de informare a contribuabililor din Satul de Vacanţă şi staţiunea Mamaia privind taxa de promovare a turismului. Totodată, ei au fost informaţi şi cu privire la taxa pentru spaţii verzi şi taxa pentru creşterea gradului de linişte şi siguranţă în derularea activităţilor economice. În primele patru zile din săptămâna care stă să se încheie, reprezentanţii SPIT spun că au stat de vorbă cu 1.215 contribuabili din cei 1.581 care au fost vizitaţi. Dintre aceştia, 872 sunt proprietari de locuinţe şi 343 sunt operatori economici după cum spun inspectorii SPIT. În privinţa taxei de promovare a turismului, directorul executiv al SPIT, Virginia Uzun, a explicat că a fost instituită din raţiuni de promovare a staţiunii ca destinaţie turistică la nivel naţional şi internaţional şi de creştere a gradului de expunere a Satului de Vacanţă în rândul obiectivelor turistice. „Taxa va fi utilizată pentru finanţarea activităţilor de promovare şi punere în valoare a patrimoniului turistic. Valoarea taxei este stabilită diferenţiat, în funcţie de destinaţia spaţiului, şi se încasează de la persoanele fizice şi operatorii economici care îşi desfăşoară activitatea în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă“, a explicat Uzun.

VALORI Spre exemplu, operatorii economici care oferă cazare în hoteluri ori complexuri hoteliere vor plăti 4.000 lei/an, în timp ce aceia care deţin moteluri, vile turistice şi altele asemănătoare vor plăti 3.000 lei/an. Cei care desfăşoară acţiuni de agrement vor plăti 4.000 lei/an, iar cei care deţin unităţi de alimentaţie publică, în funcţie de zona în care este amplasată unitatea, vor plăti de la 2.000 lei până la 3.500 lei/an. Pentru farmacii, săli de jocuri, ateliere foto ori spălătorii auto se vor plăti 2.000 lei/an, iar pentru transport 1.000 lei/an. Comerţul ambulant, cel cu amănuntul şi orice activitate economică vor fi taxate diferenţiat în funcţie de zonă, de la 1.000 lei până la 400 de lei, iar pentru o locuinţă, persoanele fizice vor plăti 100 de lei/an. Pentru că au existat întrebări, reprezentanţii SPIT au explicat că termenul de complex hotelier reprezintă un ansamblu de structuri de primire turişti cu funcţiuni diferite care sunt exploatate de acelaşi operator economic, sunt amplasate în perimetrul aceleiaşi unităţi de cazare, iar activităţile realizate sunt cuprinse într-o singură evidenţă contabilă. „În această situaţie, taxa pentru promovarea turismului datorată este în cuantum de 4.000 lei/an. În cazul în care aceste condiţii nu sunt îndeplinite cumulativ, taxa este datorată pentru fiecare activitate desfăşurată în parte. De exemplu, dacă restaurantul este utilizat de către un operator economic, iar hotelul este utilizat de altul, totalul taxei de promovare a turismului datorată este în cuantum de 7.500 lei/an şi anume 3.500 lei/an pentru restaurant, respectiv 4.000 lei/an pentru hotel“, a declarat Uzun. Ea a mai spus că termenul de declarare respectiv plată al taxei este data obţinerii/vizării autorizaţiei de funcţionare/avizului program funcţionare sau a autorizaţiei pentru ocuparea temporară a domeniului public, dar nu mai târziu de 1 iulie 2013.

Taguri articol


12