Cât va costa cea mai așteptată autostradă și cât va fi taxa de acces

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cât va costa cea mai așteptată autostradă și cât va fi taxa de acces

Social 16 Iunie 2018 / 13:33 2640 accesări

Autostrada Ploiești - Brașov va costa două miliarde de euro în Parteneriat Public Privat (PPP) pe 30 de ani. Suma include finanțarea construcției și întreținerea autostrăzii, au spus pentru ECONOMICA.NET surse guvernamentale. Autostrada Comarnic-Braşov: BEI, BERD şi BM sunt interesate. Constructorul va fi desemnat în decembrie

Construcția și întreținerea autostrăzii Ploiești - Brașov în Parteneriat Public Privat va costa două miliarde de euro, au spus sursele Economica.net, care au menționat că suma nu include și plățile de disponibilitate. "Plățile de disponibilitate la PPP reprezintă doar o poliță de asigurare pentru potențialul investitor, pentru a avea certitudinea că nu riscă să piardă bani", explică sursele.

Ele nu au precizat valoarea acestor plăți însă au exclus posibilitatea să ajungă la 300 de milioane de euro pe an, nivel estimat pentru un cost total final de aproape 9 miliarde de euro, vehiculat în cazul autostrăzii Comarnic - Brașov în urmă cu trei ani.

În ceea ce privește taxa, aceasta va fi de aproximativ 1,5-1,75 euro pe osie la la 100 km, mai spun sursele. Adică 3 - 3,5 euro pe 100 km.

Deputatul USR Cătălin Drulă a anunțat vineri că ministrul Transporturilor Lucian Șova a spus că renunță la pregătirea proiectului autostrăzii Ploiești - Brașov cu Banca Mondială. Pregătirea viza realizarea studiului de fezabilitate și eventual a proiectului tehnic, însă nu asigura și finanțarea pentru construcția autostrăzii. Sursele noastre susțin că investitorii care vor fi selectați pentru construirea autostrăzii prin PPP vor dori să-și facă propriul studiu și proiect. Drulă a criticat soluția PSD, aceeași încercată de 3 ori până acum, în 2003-2005, 2007-2009 și 2013-2015: "magicul partneriat public-privat (PPP)". "Mai mult, cel care se va ocupa este același om care s-a ocupat de anterioarele trei eșecuri – Narcis Neaga", a mai spus deputatul USR.

Acesta a adăugat că Neaga recunoaște că proiectul nu se poate susține din taxele de trafic, ceea ce înseamnă că statul trebuie să acopere rata anuală pe zeci de ani – așa-numita plată de disponibilitate. "La ultima încercare era vorba de 300 de milioane de euro/an timp de 26 de ani. Ca termen de comparație, anul trecut toată contribuția de la buget pentru toate proiectele CNAIR, autostrăzi, drumuri naționale, centuri, etc a fost mai mică de atât", a mai spus deputatul USR.

Autostrada Ploieşti - Braşov include secţiunea Comarnic - Braşov, pe care statul a încercat de trei ori să o construiască prin concesiune, însă fără succes.

Pe 2 octombrie 2017, Compania de Drumuri a semnat cu Alpenside contractul pentru construcţia lotului 5 din Comarnic - Brașov, respectiv Râşnov - Cristian (Braşov).

Taguri articol


12