Aproape 88% din persoanele intervievate din mediul urban intenționează să ofere cadouri celor dragi în perioada 1-8 Martie, acestea cheltuind în medie 180,15 lei, potrivit studiului publicat luni de Mednet Marketing Research Center. Potrivit studiului citat, majoritatea respondenților intenționează să ofere cadouri atât de 1, cât și de 8 Martie, doar 1,4% din aceștia intenționând să se limiteze la cadouri sau mărțișoare de 1 Martie. Principalele destinații de shopping sunt vânzătorii ambulanți sau târgurile de 1-8 Martie (66,2%), centrele comerciale - magazine/supermarketuri/hipermarketuri, mall-uri etc. (58,7%) - și florăriile sau vânzătorii ambulanți de flori (54,8%). Mediul online este, de asemenea, o importantă resursă de shopping pentru orășeni, peste 20% din aceștia luând în considerare și magazinele online pentru un posibil cadou de 1-8 Martie. Această posibilitate de shopping prezintă un grad de atractivitate mai ridicat în rândul bucureștenilor, comparativ cu orășenii din provincie. Cei mai mulți dintre oamenii care locuiesc în oraș, aproape 60%, vor aloca sume cuprinse în intervalul 100-299 de lei (36,8% vor aloca între 100 și 199 de lei și 22,3% sume între 200 și 299 de lei) pentru cumpărăturile de cadouri din perioada 1-8 Martie, potrivit studiului Mednet. Din totalul respondenților care și-au exprimat intenția de a oferi cadouri sau mărțișoare pentru a sărbători 1 Martie, mai mult de trei sferturi vor oferi un cadou mamei (75,2%) și peste jumătate vor oferi cadouri prietenelor (cu excepția iubitelor).
Cei mai mulți bărbați (86,7%) vor oferi cadouri sau mărțișoare partenerelor de viață, în timp ce majoritatea femeilor (80,2%) intenționează să le dăruiască un mărțișor sau un cadou mamelor. În timp ce, în majoritatea cazurilor, femeia este cea care primește un mărțișor de 1 Martie, peste un sfert dintre persoanele de gen feminim intervievate în cadrul acestui studiu, care intenționează să ofere cadouri de 1-8 Martie, au declarat că vor oferi cadouri sau mărțișoare și bărbaților, fiecare regiune a României având propriile sale obiceiuri. Aproape jumătate dintre locuitoarele din zona Moldovei și-au exprimat această intenție. Pentru români, ziua de 8 Martie reprezintă ziua în care își sărbătoresc mamele, cea mai mare parte a orășenilor (76%) oferind cadouri mamelor lor cu acest prilej. Peste 85% din bărbați intenționează să ofere cadouri partenerelor de viață cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii.
În privința tipurilor de cadouri oferite, 73,2% din orășenii care intenționează să ofere cadouri de 8 Martie vor opta pentru flori. Alte cadouri pe care locuitorii din mediul urban ar dori să le ofere sunt bijuteriile (40,1%), cosmeticele/parfumurile (30,9%), dulciurile (28%) sau obiectele meșteșugărești (25%). Din totalul locuitorilor din mediul urban care sunt în prezent angajați sau salariați, peste jumătate (50,2%) au declarat că angajatorul lor va oferi cadouri sau beneficii în perioada 1-8 Martie, existând posibilitatea ca acest procent să crească, având în vedere că 16,9% din persoanele intervievate nu au știut sau nu au aflat încă despre un posibil beneficiu extrasalarial la momentul desfășurării sondajului de opinie. În cele mai multe cazuri, aceste cadouri sau beneficii vor consta în flori, 64,3% din respondenții angajați într-o companie sau instituție, în care se vor oferi beneficii extrasalariale, declarând că angajatorul lor va oferi astfel de cadouri. Aproape o treime (28,6%) din angajatori vor oferi, de asemenea, zile libere, în timp ce 26,3% din aceștia vor oferi dulciuri. Peste 20% din companiile sau instituțiile care operează în mediul urban din România vor oferi anul acesta, cu ocazia zilelor de 1 și 8 Martie, bani și/sau tichete cadou. Studiul a fost realizat online, pe un eşantion la nivel naţional, urban, în perioada 17-20 februarie 2017. Au fost intervievate 700 de persoane cu vârsta minimă de 18 ani. Marja de eroare a studiului este - potrivit autorilor sondajului - de ±3,7%.