Peste 4,1 milioane de români vor da iama în magazine în Vinerea Neagră, iar aproape 60% dintre ei vor cumpăra ceva, potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus. Comparativ, în 2011, în SUA, 226 milioane de persoane, adică 72% din totalul consumatorilor, au vânat reducerile. „Dintre toţi cei care şi-au manifestat intenţia de a cumpăra de Black Friday, 28,9% vor ceva de la eMAG. Ne aşteptăm să avem un trafic de circa 700.000 vizitatori pe site, încă din primele ore, iar pe întreaga zi să primim până la 2 milioane vizite. Niciun magazin „offline” nu ar putea să suporte 2 milioane vizite într-o singură zi, în condiţiile în care cel mai mare mall din România e traversat, într-o zi extrem de aglomerată, de cel mult 100.000 de oameni”, spune vicepreşedintele eMAG. Conceptul Black Friday, preluat de pe piaţa americană, marchează intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă prin acordarea de reduceri semnificative de preţuri, pentru o zi. Printre companiile din România care au anunţat reduceri pentru vineri se numără Orange, eMAG şi Altex. Conceptul a fost preluat şi de câteva firme din domeniile turism şi imobiliare.