Cauciucuri de iarnă: siguranța nu se obține cu jumătăți de măsură

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cauciucuri de iarnă: siguranța nu se obține cu jumătăți de măsură

Lifestyle 24 August 2018 / 09:05 727 accesări

Deși România nu se află pe un loc onorabil în ceea ce privește siguranța rutieră, mulți șoferi nu iau în calcul dotarea propriilor autovehicule cu accesoriile care să le mărească șansele de a ajunge cu bine la destinație. De aceea, aruncăm o privire peste necesitatea unor anvelope de calitate, specifice fiecărui sezon în parte. Pentru că ne aflăm în ultima lună din vară, ne îndreptăm atenția către sezonul rece și către provocările pe care ni le aduce.

Siguranța nu este doar pentru tine

Din motive ce țin cel mai des de limitările financiare, unii șoferi aleg să își cumpere cauciucuri de iarnă doar în perechi, nu în set de 4. Oricare ar fi argumentul, aceștia trebuie să realizeze că nu sunt responsabili doar de propria siguranță, ci și de a celor din jur. Iată care sunt riscurile echipării autovehicului pe o singură doar pe o singură punte:

Riscurile la montarea a două cauciucuri de iarnă doar pe față

Dacă vei conduce cu doar două cauciucuri de iarnă, pe față, înseamnă că partea din spate a autovehiculului este lăsată vulnerabilă la condițiile de îngheț / umezeală. Acest lucru va avea ca rezultat, în general, deraparea pe spate, care poate fi dificil de ținut sub control atunci când nu există experiență. Crești, de asemenea, riscul de mișcare a vehiculului la accelerare (la autovehiculelele cu tracțiune pe spate) sau la rotire (pentru autovehiculele cu tracțiune față sau spate).

Astfel, dacă ai aveți cauciucuri de iarnă doar pe roțile din față și anvelope normale, de toate anotimpurile, pe spate, anvelopele din față vor fi aderente, în timp ce anvelopele din spate vor aluneca, iar și mașina ta ar putea să alunece chiar de pe șosea.

Cauciucul din anvelopele pentru patru sezoane începe să se întărească la fel ca un puc de hochei la aproximativ 7°C. Iar cauciucul dur nu se lipsește de drum. Cauciucul din anvelopele de iarnă rămâne mai moale la temperaturi mai scăzute, oferindu-le o mai bună tracțiune și distanțe mai scurte de frânare decât cele pentru toate anotimpurile, atunci când este rece afară.

În condiții normale de condus, este posibil să nu observi că roțile din spate nu se lipesc. Dar dacă frânezi brusc mai ales când este alunecos, vei observa.

Riscurile la montarea a două cauciucuri de iarnă doar pe spate

Dacă schimbi anvelopele - cu cele două cauciucuri de iarnă puse pe spate și cu cele pentru toate anotimpurile pe partea frontală a unui vehicul cu tracțiune față, anvelopele din față nu se vor lipi la fel ca anvelopele de iarnă din spate și din nou rezultatul ar putea fi o pierdere de control.

Dacă ai doar două cauciucuri de iarnă, montate pe spate, vei avea același dezechilibru între roți și probabil autovehiculul va continua să se miște în ciuda acțiunilor corective.

Riscurile folosirii cauciucurilor all season

Există și posibilitatea de a folosi cauciucurile de tip all season. Acestea par a fi soluția ideală pentru cei care nu doresc să investească în seturi dedicate sezoanelor de iarnă și de vară și promit rezultate mai mult decât satisfăcătoare. În realitate, cauciucurile all season sunt bune doar pentru cllimatul blând, unde iernile nu sunt atât de aspre, iar în România știm prea bine că iarna nu-i ca vara.

Un ultim sfat pentru călătorie

Înainte de a te deplasa pe drum pentru o călătorie în condiții de vreme rece, verifică informațiile privind condițiile rutiere. Te va ajuta să iei decizii în ceea ce privește condusul și să eviți situațiile periculoase.



Ştiri recomandate

12