Nava militară pentru cercetări maritime “Grigore Antipa”, la bordul căreia se află scafandri, continuă misiunea la epava “Medy”. Nava este aprovizionată periodic cu alimente de o şalupă plecată din Portul Constanţa. În ultimele zile, scafandrii au coborât la epavă. Amintim că nava “Grigore Antipa” a plecat, ieri după-amiază, spre epava navei turceşti „Medy“ pentru a-i căuta pe cei doi scafandri dispăruţi. Cei doi scafandri dispăruţi sunt Cătălin Valeriu Ispas, de 27 de ani, pompier, angajat cu gradul de locotenent al ISU „Dobrogea“, şi Cristian Zarafu, de 38 de ani, fostul şef al echipei de scafandri de la Agenţia Română pentru Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM). Ambii bărbaţi aveau contracte de colaborare cu Hunter’s Company. Din cercetările efectuate în acest caz, anchetatorii au stabilit că firma are emisă o autorizaţie de funcţionare pentru „lucrări de scafandrerie“ de pe 22 ianuarie 2009 şi că a fost vizată pentru ultima dată pe 21 ianuarie 2010. Totodată, verificările au arătat că, pe 3 septembrie, Hunter’s Company a primit o solicitare de la Centrul de Coordonare al Autorităţii Navale Române (ANR) prin care firma era chestionată dacă are capacitatea să scoată cele 20 de tone de motorină şi 2.330 litri de ulei. Iniţial, firma Hunter’s a comunicat că poate să facă acest lucru, dar că trebuie să inspecteze cu scafandri nava, pentru a stabili cu exactitate poziţia tancurilor. Răspunsul final trebuia dat până pe data de 6 septembrie. Acest lucru însă nu s-a mai întâmplat, iar reprezentanţii ANR spun că Hunter’s Company nu a cerut nicio autorizaţie de scufundare pentru ziua în care cei doi scafandri au dispărut în adâncuri. Cercetările în acest caz sunt continuate de Poliţia Maritimă, având în vedere că procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa şi-au declinat competenţa întrucât cei doi scafandri aveau contracte de colaborare cu firma Hunter’s .