O iniţiativă legislativă adoptată ieri în Senat va veni în sprijinul administraţiilor publice locale. Mai exact, senatorii au adoptat o propunere legislativă care prevede trecerea cazărmilor şi a unităţilor dezafectate ale Ministerului Apărării în patrimoniul consiliilor judeţene, pentru a fi transformate în spaţii de învăţământ sau cămine studenţeşti. Propunerea a întrunit 48 de voturi pentru, 33 de voturi împotrivă şi o abţinere. Proiectul de act normativ, dezbătut de Senat în calitate de primă Cameră sesizată, a fost elaborat de senatorul PSD Olguţa Vasilescu, senatorul PNL Mario Oprea şi deputatul PSD Claudiu Manda. Potrivit proiectului, cazărmile şi unităţile dezafectate ar urma să se transforme în spaţii de învăţământ, cămine studenţeşti sau alte elemente de infrastructură educaţională, cu finanţare din bugetul consiliilor judeţene, al Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau al instituţiilor de învăţământ, la solicitarea unităţilor sau a instituţiilor de învăţământ interesate, prin hotărâre a consiliilor judeţene. Iniţiatorii propun ca spaţiile de învăţământ, căminele studenţeşti sau alte elemente de infrastructură educaţională astfel rezultate să fie administrate de unităţile şi instituţiile beneficiare. Senatorii au adoptat iniţiativa legislativă în pofida recomandării Comisiei pentru administraţie, care a întocmit un raport negativ. Referitor la ideea ca autorităţile judeţene să preia cazărmile şi utilităţile dezafectate ale Ministerului Apărării, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Constanţa (CJC) Cristinel Dragomir a declarat că această propunere a fost şi în intenţia CJC, care a dorit să preia aceste unităţi ale armatei pentru a le folosi în interesul autorităţilor publice locale. “Este normal să preluăm aceste unităţi militare dezafectate pentru a le da o utilitate în interesul cetăţenilor. Consiliul Judeţean sau autorităţile publice locale pot folosi aceste cazărmi pentru a amenaja unităţi de învăţământ sau ori ce este necesar pentru o autoritate publică locală”, a spus Cristinel Dragomir.