La sfîrşitul anului trecut Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) a demarat proiectul de prelucrare a cererilor şi de eliberare a certificatelor de cazier judiciar în sistem informatizat în judeţele Bacău şi Bihor. Ministerul declară că a extins sistemul automat şi la inspectoratele din Constanţa, Arad, Iaşi, Olt, Neamţ, Prahova şi Vaslui. Potrivit statisticilor, pînă în prezent, la nivel naţional au fost eliberate peste 80.000 de certificate de cazier judiciar, în sistem informatizat. Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor lucrează la implementarea aplicaţiei informatice de cazier şi trecerea acesteia în faza de exploatare la toate inspectoratele din ţară, astfel ca pînă la 1 septembrie toate structurile judeţene să fie conectate la server-ul care conţine baza de date centrală de evidenţă a populaţiei. Sistemul va permite eliberarea cazierelor din orice localitate, indiferent de domiciliu sau de locul de naştere al solicitantului. Ministrul Vasile Blaga consideră că acest proiect este un pas important în eliminarea birocraţiei şi asigurarea unor servicii publice rapide. Reprezentanţii Serviciului Caziere din cadrul IPJ Constanţa spun că sistemul informatic de eliberare al cazierelor judiciare va fi funcţional în judeţul nostru la sfîrşitul acestei săptămîni. Din acel moment, constănţenii îşi vor depune cererea pentru eliberarea cazierului prin intermediul Internetului, pe pagina web a IPJ Constanţa urmînd să fie postată o cerere tip care după completare va putea fi trimisă on-line. După acest prim pas, cetăţenii vor fi informaţi în cel mai scurt timp cînd trebuie să meargă să îşi ridice cazierul.