Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa (CCINA) a lansat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, un CD de promovare a exportatorilor constănţeni de produse şi servicii, cu scopul de a promova mediul de afaceri constănţean. CD-ul reprezintă finalizarea unui proiect demarat în urmă cu cîteva săptămîni de CCINA în parteneriat cu Ministerul Economiei şi Comerţului - Direcţia Generală de Promovare a Exportului. “Camera de Comerţ a realizat baza de date cu informaţiile despre firmele constănţene, iar MEC a organizat licitaţia în vederea selectării unui prestator de servicii specializat în proiectarea, realizarea şi distribuirea CD-ului”, a declarat vicepreşedintele CCINA, Ion Dănuţ-Jugănaru.
Pentru realizarea CD-ului, MEC a cheltuit un miliard de lei, fiind incluse costurile pentru sintetizarea datelor, proiectarea grafică şi program, editarea, multiplicarea în 2.000 de exemplare, ambalarea şi distribuirea în străinătate şi la ambasadele străine din România. Jugănaru a adăugat că CD-ul constituie un instrument deosebit de util pentru promovarea exportatorilor constănţeni de produse şi servicii, avînd în vedere faptul că exportul reprezintă o măsură a competitivităţii firmelor exportatoare într-o lume care se globalizează. CD-ul conţine date privind coordonatele firmelor, domeniile de activitate, numărul de angajaţi, experienţa în domeniu şi imagini video despre 180 de firme. De asemenea, materialul de promovare a exportatorilor constănţeni este structurat pe capitole, şi anume industria agro-alimentară, mobilei, industria materialelor textile, confecţii, pielărie şi încălţăminte, industria hîrtiei şi a cartoanelor, industria chimică, farmaceutică şi cosmetice, a materialelor de construcţii, echipamente electrice şi electrotehince, servicii portuare, agenţii de turism, comunicaţii şi tehnologia informaţiei, import-export, echipamente mecanice.