Ce au găsit specialiștii în halva?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Continuă informarea consumatorilor

Ce au găsit specialiștii în halva?

Sănătate 21 Aprilie 2016 / 15:53 1071 accesări

Ne aflăm în plin post, și alimentar, premergător Sărbătorii Pascale, așa că cei care au ales o asemenea pregătire trebuie să știe care este calitatea produselor pe care le cumpără. Și cum halvaua este un produs de post la mare căutare în această perioadă, experți ai InfoCons au continuat informarea consumatorilor prin comunicarea rezultatelor în urma analizării a 13 tipuri de halva. Mai exact, ei au studiat informațiile de pe eticheta produsului halva provenit de la 4 producători/furnizori/distribuitori:Mega Image SRL, Darinne Distribution SRL, Melaz Trading Company SRL, Bio Logistic & Distribution Partner SRL. În urma studiului a reieșit că și aceste produse au în compoziție E-uri, dar într-un număr mai mic față de alte produse de post. Astfel, din cele 13 de tipuri de produse studiate, doar 5 conțin E-uri: 61% dintre produsele studiate nu conțin E-uri; 31% conțin 1 E; 8% conțin 3 E-uri, potrivit InfoCons. ”Mai puțin de jumătate din produsele studiate au specificat pe etichetă tipurile de alergeni ce se pot găsi în produs. Totodată, pe toate etichetele produselor studiate este menționatăvaloarea energetică, iar aceasta variază de la 539 kcal/100g până la 600 kcal/100g. În ceea ce privește conținutul desare, acesta este menționat pe eticheta unui singur produs, în valoare de 0,1 g/100g”, se arată într-o informare a InfoCons. Tot specialiștii InfoCons precizează că doar 46,15% dintre produsele ce fac prezentul studiu au specificat pe etichetă tipurile de alergeni ce se pot găsi în produs, printre acestea enumerându-se:susan, alune, nuci, migdale, arahide, alte fructe cu coajă. Menționăm că studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentruproduse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie făcută în cunoștință de cauză. Studiul a fost realizat în perioada 30 martie - 5 aprilie2016. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesați http://www.infocons.ro/vault/upload/afiles/1461227828189-halva.pdf.

Taguri articol


12