Produsele BIO de pe piață au ajuns să fie la mare căutare, în ideea că sunt mai sănătoase, spre deosebire de cele obișnuite. Mulți le preferă deși costurile lor nu sunt deloc mici. Dar câți cumpărători analizează atent etichetele? Experți ai InfoCons au întreprins un studiu în acest sens. Astfel, în perioada 30 martie - 5 aprilie, ei au analizat 21 de produse BIO, pe baza informațiilor de pe etichetă, provenind de la 5 producători /furnizori/distribuitori:Delaco Distribution SA, Econatura Life Concept SRL, De Silva Exclusiv SRL, Carrefour Romania SA, Bio Mania SRL.”Au fost identificate 7 categorii de produse, și anume: băutură vegetală (din orez, migdale sau soia), ciocolată, iaurt cu fructe, napolitane, Ketchup, maioneză și chiar supă instant. Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 21 de tipuri de produse studiate, doar 4 produse nu au în conținut E-uri”, potrivit unei informări a InfoCons. Astfel: 19% dintre produsele analizate nu au în conținut E-uri; 48% au în conținut 1 E; 24% au în conținut 2 E-uri; 9% au în conținut 3 E-uri. Doar 47,61% din produsele ce fac obiectul prezentului studiu au specificat conținutul dealergenipe etichetă, atrag atenția experți ai InfoCons. Dacă în cazul produselor BIO de tipciocolatăa fost identificat un număr maxim de 3 E-uri, media fiind de 1 E/produs, în cadrul produselor obișnuite analizate în studiile anterioare putem observa un maxim de 4 E-uri, cu o medie de 2 E-uri/produs, în cazul ciocolatei cu lapteși un maxim de 8 E-uri, cu o medie de 2-3 E-uri/produs, în cazulpralinelor de ciocolată. În ceea ce priveșteiaurtul cu fructe, în cazul produselor BIO constatăm un maxim de 2 E-uri, aceasta fiind și media per produs, comparativ cu un maxim de 6 E-uri întâlnit în cazul produselor obișnuite cuprinse înstudiul anterior pe produse tip iaurt cu fructe. Diferența este sesizată și în cazul conținutului de fruct: dacă în cazul produselor BIO acesta este reprezentat exclusiv de produse naturale, în cazul produselor obișnuite fructul poate fi înlocuit sau suplimentat de aromele sintetice. Și exemplele pot continua. Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului ICRT - International Consumer Research & Testing pentruproduse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală ce apără drepturile consumatorilor - membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.