Ce cred evaluatorii ARACIP despre școlile constănțene de la țară

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Controalele continuă

Ce cred evaluatorii ARACIP despre școlile constănțene de la țară

Social 28 Aprilie 2015 / 00:00 1229 accesări

De la începutul lui ianuarie, mai multe școli din mediul rural din județul Constanța trec printr-un proces de evaluare externă în cadrul unor proiecte pe fonduri europene derulate de Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP). Până acum, aproape 20 de unități școlare au fost deja vizitate de evaluatori. Ei au vorbit cu toți actorii implicați în actul educațional, respectiv elevi, profesori, părinți, directori, consilii de administrație, comunitate locală și agenți economici în cazul școlilor profesionale. De asemenea, au urmărit dacă școlile au sau nu avizele sanitare, au evaluat resursa umană calificată, calitatea actului educațional, rezultatele învățării, activitățile didactice și modul în care școala asigură progres fiecărui elev în parte. După primele constatări ale evaluatorilor, se pare că școlile vizitate în județul nostru au lăsat o bună impresie. ”Evaluările se axează pe rezultatele învățării, iar din punctul de vedere al resursei umane, al curriculumului, al mijloacelor didactice folosite, dar și al curățeniei găsite, evaluatorii au spus că acestea sunt un punct tare pentru Constanța, comparativ cu alte județe. Însă răspunsul final în urma evaluării fiecărei unități școlare îl vom primi abia la încheierea proiectului”, a explicat inspectorul școlar pentru învățământul profesional și tehnic, reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean în cadrul proiectului, prof. Gabriela Neagu. Un plus pe care evaluatorii l-au constatat este relația apropiată care există între cadrele didactice și părinții elevilor. Prof. Neagu a adăugat că problemele ce țin de administrația locală vor fi subiectul unui capitol separat al raportului final pe care îl vor întocmi evaluatorii.

Taguri articol


12