Ce facem după vânzarea unui autovehicul?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
iACT

Ce facem după vânzarea unui autovehicul?

Administrație 16 Ianuarie 2013 / 00:00 602 accesări

Probabil că nu sunt puţini românii care au ajuns să fie chemaţi să dea cu subsemnatul după ce o maşină, pe care au vândut-o cu multă vreme înainte, a fost implicată într-un accident rutier. Acest lucru se întâmplă cel mai adesea în cazurile în care cel care înstrăinează autovehiculul nu are grijă să-şi încheie toate socotelile cu noul proprietar. Prin urmare, vă vom prezenta ce trebuie să faceţi pentru a evita astfel de cazuri. După încheierea contractului de vânzare-cumpărare, vechiul proprietar al autovehiculului trebuie neapărat să meargă la Serviciul Public de Impozite şi Taxe şi să prezinte dovada înstrăinării pentru ca maşina să fie ştearsă de pe numele său, pentru a nu mai plăti pe viitor impozit pentru un bun pe care nu îl mai deţine. De asemenea, la vânzare trebuie să completeze în talonul maşinii (pe verso) la rubrica înstrăinat către numele noului proprietar, datele acestuia şi date din documentul prin care a fost înstrăinată. Cu acel talon, noul proprietar poate circula încă 30 de zile, după care are obligaţia de a schimba documentul. În cazul în care cumpărătorul nu preschimbă documentul, vânzătorul poate atenţiona Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SPCRECIV) că autovehiculul a fost înstrăinat anexând o copie a documentului de vânzare. Celui în cauză îi va fi reţinut permisul de conducere, la un moment dat, când va fi oprit de poliţişti şi va plăti pentru neglijenţa de care a dat dovadă.

Taguri articol


12