În umbra evenimentelor referitoare la zborul anulat de o companie din Portugalia și pentru că nu este pentru prima dată când anulează zboruri și anunță târziu, Centrul European al Consumatorilor din Romania vă oferă sprijin și consultanță. Și nu uitați care vă sunt drepturile atunci când călătoriți cu avionul. Anularea este definită ca fiind neefectuarea unui zbor programat anterior şi pentru care s-a făcut cel puţin o rezervare. Potrivit Curţii Europene de Justiţie, un zbor este anulat atunci când zborul prevăzut anterior şi întârziat este transferat pe un zbor alternativ. Un zbor întârziat, indiferent de durata întârzierii, chiar dacă este prelungită, nu poate fi considerat zbor anulat dacă se efectuează în conformitate cu programarea prevăzută anterior de către operatorul de transport aerian. În cazul anulării zborului, pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit mese şi băuturi răcoritoare, direct proporţionale cu timpul de aşteptare şi două apeluri telefonice, mesaje prin telex, telefon sau fax. În eventualitatea unei redirecţionări, dacă ora de plecare anticipată a unui nou zbor este la cel puţin o zi după ora de plecare programată pentru zborul anulat, pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit cazare hotelieră şi transportul dintre aeroport şi locul cazării. În cazul anulării zborului, pasagerii primesc o compensaţie în valoare de: 250 euro pentru toate zborurile de 1500 km sau mai puţin; 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1500 km şi pentru toate zborurile cuprinse între 1500 şi 3500 km; 600 euro pentru toate celelalte zboruri.
Citește și:
Zeci de români, blocaţi mai multe ore pe aeroport în Lisabona. Din nou!