CE habar n-are despre majorarea taxei auto din România

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

CE habar n-are despre majorarea taxei auto din România

Eveniment 06 Decembrie 2008 / 00:00 821 accesări

Purtătorul de cuvînt al comisarului UE pentru Taxe şi Uniune Vamală, Maria Assimakopoulou, a declarat că măsurile referitoare la majorarea de pînă la trei ori a taxei pentru maşinile rulate nu au fost prezentate oficial, iar Comisia nu a fost informată despre acestea. Assimakopoulou a atras atenţia că, deşi au libertatea de a stabili nivelul de taxare auto, statele membre sînt obligate să aplice principiul nediscriminării, potrivit căruia “nu pot mări taxele pentru maşinile rulate sau vechi dar nu şi pentru cele noi”. “Am primit foarte multe solicitări de la jurnalişti. Nu mi-e foarte clar ce a decis Guvernul român. Nu pot comenta deciziile care se adoptă zilnic. Pînă acum ele nu au fost prezentate oficial, Comisia nu a fost informată”, a spus Maria Assimakopoulou. Ea s-a limitat la a repeta regulile aplicabile în materie de taxe auto, precizînd că acestea sînt “foarte simple şi foarte uşor de înţeles pentru toată lumea”. Oficialul a mai spus că nu există armonizare legislativă la nivel european în materie de taxe auto, astfel că statele membre îşi pot stabili singure acest nivel de taxare, a celor de înregistrare sau de circulaţie. Reamintim că Guvernul a decis, joi, triplarea taxei de poluare auto la achiziţionarea tuturor vehiculelor second-hand de import, începînd cu 15 decembrie, şi creşterea primei de casare pentru scoaterea din uz a maşinilor uzate. Camelia Spătaru, purtătorul de cuvînt al Guvernului, declara că noile reglementări majorează de trei ori cuantumul taxei de poluare pentru toate autovehiculele înmatriculate pentru prima dată în România. Ordonanţa reia totodată măsura adoptată deja de Guvern pentru maşinile Euro 4, respectiv scutirea de la plată pentru toate autovehiculele noi înmatriculate atît în România, cît şi în celelalte state ale UE după 15 decembrie 2008. Prima de casare a fost majorată de la 3.000 lei, la 3.800 lei pentru un număr de 60.000 maşini estimate că vor fi scoase din uz, bugetul total alocat acestui program fiind de 228 milioane lei. Taxa auto va fi de 750 - 4.800 euro pentru maşinile rulate cu motoare de 1,4 - 1,6 litri, indiferent de norma Euro, iar în cazul vehiculelor cu propulsoare mari Euro 2, proprietarul va plăti mai mult de 25.000 de euro. După motoarele Euro 1, cea mai mică taxă o vor avea propulsoarele Euro 3, produse între anii 2000 şi 2004, şi maşinile Non Euro, fabricate înainte de 1992. Taxa de poluare cea mai mare va fi plătită, ca şi în prezent, de cei care cumpără vehicule Euro 2, produse între anii 1996 şi 2000. În prezent, majoritatea dealerilor au în oferte maşini cu motoare Euro 4 mai mari de 2.000 cmc.

Taguri articol


12