Ce înseamnă să fii născut într-un sit Natura 2000?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Deşi proiectul s-a încheiat Campania InfoNatura2000 continuă

Ce înseamnă să fii născut într-un sit Natura 2000?

Justiție 22 Noiembrie 2013 / 00:00 506 accesări

Proiectul InfoNatura2000 a ajuns la final. Ieri s-a desfăşurat conferinţa de încheiere a amplei campanii naţionale derulate pentru conştientizarea autorităţilor şi a publicului larg şi întărirea capacităţii instituţionale pentru aplicarea legislaţiei europene în domeniul protecţiei naturii. Pe parcursul a doi ani au fost organizate sesiuni de instruire şi informare pentru aproximativ 1.000 de persoane, au fost realizate produse esenţiale pentru gestionarea şi promovarea reţelei europene Natura 2000 şi au fost identificate liniile strategice de comunicare pentru perioada următoare. „Consider că cel mai valoros rezultat al acestui proiect a fost posibilitatea de a sta de vorbă cu mulţi oameni pasionaţi şi implicaţi într-un domeniu care nu este uşor de plasat în topul priorităţilor pe agenda publică din România. De la ei am extras multe idei valoroase, pe care le-am inclus în noua ”Strategie naţională de conştientizare a publicului cu privire la reţeaua europeană Natura 2000 în România”. Vă dau un singur exemplu, pe care l-am cules din Dolj: localnicilor trebuie să li se spună, dar să li se şi demonstreze că sunt norocoşi pentru că s-au născut într-un sit Natura 2000”, a declarat Radu Vădineanu, managerul proiectului. Prin campanie au beneficiat de instruire 243 de experţi din Agenţiile de Protecţie a Mediului, iar 725 de reprezentanţi ai mass-media şi din alte organizaţii direct interesate de domeniu au avut ocazia să afle progresele înregistrate de Reţeaua Natura 2000 şi să intre în dialog cu autorităţile şi entităţile care administrează acest proces. Au fost realizate materiale de informare şi instruire (manuale, cataloage, albume, site web şi o bază de date online şi pe suport offline) care, pentru prima dată, oferă o imagine riguroasă, completă, atractivă şi accesibilă a siturilor şi speciilor, fiind o referinţă documentară pusă la dispoziţia tuturor celor din afara cercului strict al administraţiei publice direct responsabile. A fost realizat un serial documentar în şapte episoade de câte o oră, difuzat de 13 televiziuni locale şi 1 televiziune naţională. Pentru cunoaşterea opiniilor publicului şi evaluarea impactului campaniei au fost derulate două cercetări, asupra publicului general şi a factorilor interesaţi.

InfoNatura2000 a reactualizat liniile strategice de comunicare pentru a atrage atenţia asupra conceptelor de biodiversitate şi pentru a spori înţelegerea cu privire la avantajele reţelei. Cele mai relevante direcţii propuse sunt: (1) implicarea factorilor interesaţi, care pot acţiona ca multiplicatori şi facilitatori de informaţie, (2) realizarea de materiale informative, care să fie puse la dispoziţia acestor multiplicatori, pentru uşurarea efortului de creaţie şi financiar, (3) un accent pe elevi şi tineri, şcoli şi profesori, care pot transforma firesc informaţiile despre natură în obiceiuri sănătoase de viaţă, (4) promovarea unei identităţi vizuale unitare pentru siturile Natura 2000. InfoNatura2000 “Campanie naţională de conştientizare privind importanţa conservării Biodiversităţii prin Reţeaua Natura 2000 în România”- SMIS-CSNR 17609 este derulată de către Fundaţia Centrul Naţional pentru Dezvoltare Durabilă în parteneriat cu Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice. Proiectul este co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial Mediu - Axa prioritară 4 „Implementarea Sistemelor Adecvate de Management pentru Protecţia Naturii”



12