Comenzile online de mâncare românească au crescut cu 120% în ultimul an iar în top se află ciorba de văcuţă, cartofii ţărăneşti, papanaşii, clătitele cu dulceaţă şi micii, potrivit unei platforme online de comenzi. „Bucătăria românească ocupă o pondere semnificativă din totalul numărului de comenzi pe care le înregistrăm pe platformă, iar cererea pentru astfel de preparate este în continuă creştere. Mare parte din cele mai comandate preparate din această categorie sunt asemănătoare cu cele pe care le savuram în copilărie. Cei mai mulţi dintre clienţii noştri au un program încărcat, ce nu le oferă timpul necesar pregătirii acestor preparate, și preferă o comandă rapidă acasă sau la birou", a declarat Andreea Petrişor, managing director Delivery Hero România, într-un comunicat remis presei joi. În prezent, 17% din totalul restaurantelor listate pe platforma foodpanda au specific tradiţional românesc. Din datele centralizate de companie, valoarea medie a unei astfel de comenzi este de 60 lei. De asemenea, cei mai mulţi dintre clienţii foodpanda aleg să comande preparate din bucătăria românească în jurul prânzului, iar cele mai multe comenzi se înregistrează spre finalul săptămânii în zilele de joi, vineri şi sâmbătă. Potrivit comunicatului, foodpanda.ro, parte a grupului Delivery Hero, este cea mai mare platformă online de comenzi de mâncare din România, colaborând, în prezent, cu peste 1500 de restaurante din toate marile orașe.