Evaluarea Naţională este o treaptă importantă în viața de elev. Tot mai mulți elevi conștientizează acest lucru și spun că învață temeinic pentru examenele de care depinde succesul lor în viață, ba chiar se pregătesc suplimentar. Elevii de clasa a VIII-a, care au susținut luni, 22 februarie, simularea Evaluării Naționale la Limba și literatura română, au ieșit din săli relaxați și încrezători că vor lua note mari. Alexandru, un elev de la Școala Gimnazială ”Dan Barbilian” din Constanța, a estimat că va lua nota 9. Atât lui, cât și celorlalți colegi ai săi, subiectele li s-au părut ușoare, așa că nu se mulțumesc cu note minime. O altă elevă, Adina, speră ca lucrarea să îi fie punctată cel puțin cu nota 8,50. Dintr-un grup de elevi care au ieșit din examen, toți au spus într-un glas că se pregătesc în particular pentru a deveni liceeni, cu profesori meditatori.
GRAD MEDIU SPRE RIDICAT DE DIFICULTATE Din cei 6.255 de elevi constănțeni aflați în clasa a VIII-a, 5.937 au fost prezenți, potrivit datelor transmise de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Constanța. La simulare, elevii au primit ca subiect ”Pastelul” și au trebuit să dezvolte o întâmplare reală sau imaginară. Profesorul Marian Crăciun, de la Școala Gimnazială nr. 7 ”R. Olteanu”, a spus, pentru ”Telegraf”, că probele au avut grad mediu spre ridicat de dificultate şi le-au permis elevilor să obţină note de promovare. ”Majoritatea elevilor au putut să rezolve subiectele astfel încât să fie notați cu 7 sau chiar 8. Per ansamblu, subiectele au fost conform programei școlare și accesibile majorității”, a declarat prof. Crăciun.
SUBIECTUL CARE I-A PĂCĂLIT PE ELEVI A existat însă și o cerință aparent simplă la prima vedere, despre care cadrele didactice spun că s-ar putea să le ridice probleme elevilor. ”La subiectul 2B elevii trebuiau să acorde o mare importanță, însă sunt sigur că mulți s-au grăbit, crezând că e ușor. Ei trebuiau să construiască o compunere în care să relateze o întâmplare reală sau imaginară. Este vorba despre o singură întâmplare, să se vadă o evoluție a conflictului pe care voiau să îl aibă în vedere. Majoritatea elevilor fac un colaj de întâmplări și le unesc, ca pe un mozaic”, a subliniat cadrul didactic. În ceea ce privește cerințele de gramatică, ele au avut un nivel de dificultate mediu. Rămâne însă de văzut cum vor fi punctați elevii, când vor afla rezultatele, pe 4 martie.
URMEAZĂ MATEMATICA Elevii urmează să susţină marți, 23 februarie, proba de Matematică, iar miercuri, 24 februarie, va avea loc proba la Limba și literatura maternă, pentru elevii care studiază în limbile minorităților naționale. Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, se pot trece notele în catalog.