Centrul European al Consumatorilor din România (CECR) a realizat un sondaj în rândul participanților la Târgul de Turism al României, organizat în perioada 24 - 28 februarie, la Romexpo, în București. Vizitatorii la târg au avut de răspuns la 9 întrebări privind gradul de cunoaștere a drepturilor consumatorilor. Din datele culese din cele 87 de chestionare completate în cele 4 zile de târg, se pot trage câteva concluzii referitoare la problemele turiștilor români. Astfel, 72% dintre consumatorii care au călătorit în UE au avut probleme în timpul călătoriilor, cu 5% mai puțini decât anul trecut. Cele mai frecvente probleme au fost legate de întârzierea sau anularea mijlocului de transport (în principal avionul), de bagaje, dar și probleme cu hotelul sau cu produsele achiziționate din țara respectivă. 29% dintre aceștia nu s-au adresat niciunei instituții specializate în protecția consumatorului, iar 81% dintre ei consideră că CECR este o inițiativă bună în acest sens. Potrivit cercetării, 58% dintre turiștii români merg în vacanță cu familia, în timp ce 9% preferă să călătorească singuri. Referitor la buget, 34% dintre românii chestionați au spus că preferă o vacanță în România, cu un buget sub 300 de euro pe sejur, în timp ce 44% dintre români vor călători în acest an atât în România, cât și în afara țării. În cadrul Târgului de Turism al României, CECR a împărțit vizitatorilor aproximativ 1.000 de broșuri cu diferite tematici referitoare la drepturile consumatorilor români atunci când pleacă în vacanță în Europa. Aproximativ 4.000 de români au vizitat standurile agențiilor de turism în cele 4 zile ale târgului.