Dacă ați depus dosarele de solicitare a ajutoarelor la încălzire, dar nu ați primit sprijinul de care aveți nevoie, probabil că cererile v-au fost respinse. Primăria Constanța a publicat lista familiilor și persoanelor singure care nu au respectat toate condițiile pentru a primi ajutoarele la încălzire. Cele mai frecvente nereguli care au dus la respingerea dosarelor sunt, potrivit reprezentanților administrației locale, nesemnarea formularelor de cerere sau a declarațiilor pe proprie răspundere ori lipsa unor acte de la dosar (a adeverinței de la asociația de proprietari, a vizei de reședință sau mutației sau a talonului ori a cărții de identitate a automobilului). Dacă vi s-a respins prima solicitare, puteți depune un nou dosar, până în 18 decembrie, pentru a putea beneficia de ajutor începând cu luna decembrie. Atenție, însă: ajutorul nu se acordă retroactiv! Puteți consulta lista cu solicitanții ale căror cereri au fost respinse pe site-ul Primăriei Constanța (www.primaria-constanta.ro). În ediția online a cotidianului nostru (www.telegrafonline.ro), puteți vedea și ce documente sunt necesare pentru dosarele de solicitare.
Ce acte sunt necesare pentru solicitarea ajutoarelor la încălzire?
1. Actul de locuință: contract de vânzare-cumpărare, contract de închiriere, certificat de moştenitor, contract de comodat, contract de concesiune, împuternicirea notarială dată de proprietarul locuinţei pentru membrii săi de familie care locuiesc în locuinţa sa.
2. Acte doveditoare privind componența familiei: copie după cartea de identitate a fiecărui membru de familie trecut de 14 ani, certificate de naştere pentru persoanele cu vârsta sub 14 ani.
3. Acte doveditoare privind veniturile realizate de membrii familiei: adeverință de salariu, adeverință de venit de la Administrația Finanțelor Publice.
4. Alte acte doveditoare: talonul autoturismului/autoturismelor (din care să reiasă anul de fabricație), copie după actul de proprietate al bunurilor deținute de toate persoanele menționate în formularul de cerere, copie după ultima factură de plată pentru abonaţii individuali RADET, Congaz sau Enel, în funcție de modalitatea de încălzire, adeverinţă de la asociaţia de proprietari pentru abonații RADET sau Congaz (după caz), din care să rezulte numele şi numărul persoanelor.
5. Cerere-tip care se poate procura de la sediile Primăriei aflate pe strada Ecaterina Varga nr. 25-27, bd. Alexandru Lăpușneanu nr. 116 C și strada Amzacea nr. 13. Formularul se poate descărca și de pe site-ul: http://www.primaria-constanta.ro/.
Citește și: