Vergil Chiţac i-a întrebat pe constănţeni, pe pagina sa de facebook, ce anume își doresc: un oraş în care spaţiul public să fie folosit pentru plimbare sau unul care lasă impresia unui târg auto permanent:
Dragi constănţeni, vă rog să-mi spuneţi părerea voastră. Vă doriţi un oraş în care spaţiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare şi recreere? Sau un oraş ale cărui străzi, trotuare şi spaţii verzi lasă impresia unui târg auto permanent?
Primarul a subliniat că numărul mașinilor îl depășește cu mult pe cel al parcărilor și că una din variante ar fi reducerea numărului de mașini.
Suntem în situația în care avem 150 de mii de mașini și 30 mii de locuri de parcare. Ca sa echilibrăm balanța e nevoie să construim parcări noi, dar și să reducem numărul de mașini. Dacă numărul de mașini va continua să crească, nu vom reuși vreodată să corectăm acest dezechilibru. Vă rog să vă gândiți cât teren, câți bani și cât timp am consuma dacă am alege să acoperim toată nevoia de locuri de parcare. Și până la urma care ar fi rezultatul? Un oraș plin de parcări, plin de mașini? Asta ne dorim?
Scopul mult disputatului regulament nu este de a-i taxa pe oameni, ci de a descuraja traficul și mai ales staționarea mașinilor în zona centrală a orașului. Constănțenii au alternativa unui transport public îmbunătățit, a bicicletelor puse la dispoziție gratuit, a soluțiilor de mobilitate urbană oferite de operatorii privați (taximetre, ride-sharing, rent-to-ride).
Răspunsurile nu au întărziat să apară.
Mai jos, o parte din cele mai apreciate și interesante reacții:
Unde sunt locurile de parcare promise in campania electorala? V-ati vazut cu sacii in caruță si acum alegeti varianta cea mai ieftina si simplă: mariti pretul parcarilor in loc sa construiți, asa cum ati promis!
Dacă lăsați și dumneavoastră mașina personală la intrarea în municipiu și folosiți transportul public, vom lăsa și noi mașina în parcare.
Cât despre tarifarea parcării, mai întâi să construim parcările pe care le-am promis constănțenilor în campania electorală, apoi tarifăm.
Ne aflam cumva intr-un scenariu science-fiction in care oamenii se razboiesc cu masinile? Asta este paradigma? Om versus masina?
Sper doar sa nu constatați prea curând ca numărul copiilor depășeste numărul locurilor din scoli, îmi este un pic teama de soluția pe care o puteți găsi și propuneți pentru dezbatere.
Suntem de acord cu Dvs, domnule primar. Întreaga administrație a primărie de la primar pana la femeia de serviciu sa circule cu transportul in comun, cu bicicleta sau trotineta.
Rog explicatie la “reducem nr de masini” Ne obligati sa le vindem ? Le dam foc ?
Penibil mod de a pune problema! Ati pornit in campania electorala cu niste promisiuni. Nu va tineti de ele. Haideți sa ne vindem toti masinile ca nu sunteti in stare sa faceți ce ati promis.
Pentru a-l convinge pe om sa lase masina acasa, in primul rand trebuie sa imbunatatiti transportul alternativ.
...sper din tot sufletul sa va reorganizati gandurile si proiectele in favoarea noastra, spre binele dumneavoastra!! Nu vă sfătuiesc să implementați ceea ce ați debitat!
Suntem și foarte multi părinți care ieșim cu copiii la plimbare pe faleza sau in parc, mi se pare exagerat de mult sa plătesc 14 ron parcarea pt 2 ore ca sa nu fiu nevoită sa merg cu autobuzul cu un copil de 2 ani in aglomerație și la îngrămădeală.
Sa va readucem aminte ce ați promis in campania electorală. Nu trebuia sa va înhămat la ceva ce nu puteți face fata.
Haideți să nu ne aruncăm spre vestul Europei că nu avem același salarii ca cei de acolo. Haideți să ne raportăm la vestul României ce spuneți?
La presiunea opiniei publice, primarul Constanţei, Vergil Chiţac, anunţase în şedinţa Consiliului Local din 26 februarie că amână votul pentru regulamentul parcărilor din Constanţa.