În ultimele săptămâni, în toată țara au avut loc proteste ale transportatorilor care se manifestă împotriva scumpirii RCA, toate fiind acțiuni pregătitoare ale mega-protestului care a fost anunțat în toată țara pe 15 septembrie. Dacă, până acum, la Constanța nu au organizat acțiuni, șoferii profesioniști se pregătesc să participe în număr mare la mega-protestul de la mijlocul lunii. Spune asta cererea depusă la Primăria Constanța de către patronatele din transporturi, privind aprobarea marșului autovehiculelor, în care ar urma să circule cu viteză mică prin oraș aproximativ 1.000 de taxiuri, microbuze, autocare, camioane și mașini-școală de mare tonaj.
Iată și traseul pe care ar trebui să îl evitați în 15 septembrie, între orele 09.00 și 15.00, dacă Primăria va aproba planul propus de tranportatori.
Protestatarii se vor întâlni pe bulevardul Aurel Vlaicu, în zona intersecției cu bulevardul Tomis. Aceștia vor merge pe bulevardul Tomis spre Prefectura Constanța, cu viraj dreapta pe strada Traian și oprirea coloanei cu primele autovehicule aproape de sensul giratoriu de la Poarta 2 Port.
La Prefectură, colana va staționa aproximativ 30 de minute pentru ca o delegație a transportatorilor din județul Constanța să înmâneze prefectului Adrian Nicolaescu nota de protest și va purta cu acesta discuții despre nemulțumirile protestatarilor. De la Palatul Administrativ, marșul va continua pe strada Mihai Viteazul, la intersecția cu bulevardul Ferdinand se va vira stânga spre Gara CFR Constanța, apoi viraj stânga pe bulevardul 1 Decembrie 1918 (la blocul turn) către Farul din Constanța, iar la intersecția bulevardului 1 Mai cu strada Caraiman, defluirea coloanei se va face pe strada Caraiman dreapta și b-dul 1 Mai (Șoseaua Mangaliei) către sensul giratoriu spre Cumpăna.
Protestul este îndreptat împotriva creșterii repetate a tarifelor RCA pentru transportatorii rutieri, după ce tarifele asiguraților pentru transportul de mărfuri și persoane s-au mărit cu peste 300% în perioada 2014-2016, menționează un comunicat al COTAR. Aceștia mai spun că exagerarea tarifelor la asigurările obligatorii va avea un efect nedorit asupra economiei naționale, prin explozia artificială a prețurilor produselor și serviciilor, iar la final va duce la falimentarea firmelor de transport rutier din România.
De cealaltă parte, într-un comunicat al Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) se subliniază că mărirea cu 50% a primei medii pentru transportatori este motivată de intrarea în faliment a două companii de asigurare care acopereau aproape jumătate din piața RCA, de Solvency II, dar și de faptul că dauna medie totală a atins nivelul maxim de până acum. Conform UNSAR, contrar informațiilor furnizate de transportatori, companiile de asigurare care vând polițe RCA sunt cele care pierd bani, în timp ce afacerile transportatorilor sunt în creștere.