România are nevoie rapid de o strategie eficientă de impozitare a autoturismelor, pentru a stimula înnoirea parcului auto, după ce eliminarea taxei de mediu, în februarie, a dus la o explozie a importurilor de mașini rulate, avertizează casa de consultanţă PricewaterhouseCoopers (PwC). De cealaltă parte, Administrația Fondului de Mediu spune că grupul de lucru constituit la nivelul ministerului de resort a identificat două variante viabile - fie taxarea o singură dată, pentru toată durata de viaţă a autovehiculului, fie anuală şi în funcţie de nivelul de poluare. Reamintim că, în primele opt luni din 2017, în România au fost înmatriculate peste 337.000 de mașini vechi, cu 110% mai mult comparativ cu întreag anul trecut. „Măsurile din ultimii ani nu au oprit orientarea populației către mașinile second-hand, iar criza financiară a lăsat urme în comportamentul consumatorului român. În timp ce alte țări pregătesc trecerea la mașini electrice, România este invadată de rable, care sunt surse de poluare, dar și de riscuri în trafic. Vârsta medie a parcului auto naţional va crește anul acesta la 13,1 ani, întrucât numărul autoturismelor rulate importate cu o vechime mai mare de zece ani (normele Euro 3 şi Euro 2) s-a dublat faţă de 2016“, spun cei de la PwC.