Cei care au beneficiat până acum de pachete sau tichete de masă de la Primăria Constanța pot primi aceste ajutoare în continuare dacă se înscriu în programul „Respect”. Pentru a face acest lucru, Primăria Constanța anunță că, începând cu 2 mai, cererile-declarație pe propria răspundere din cadrul programului pot fi ridicate, completate și depuse la cluburile pentru pensionari situate în strada Dezrobirii nr. 123, bl. IS3, strada Aurora nr. 2, bl. PF1, Complexul Tomis III (Piața Veche), strada Zorelelor nr. 69 bis și strada Unirii nr. 104, sediul Serviciului Public de Asistență Socială (biroul nr. 7). Precizăm că programul „Respect” presupune acordarea unui carnet cu patru bonuri de masă, cu valoarea totală de 40 de lei, de opt ori pe an. Tichetele se distribuie prin poștă, la domiciliul beneficiarului, în lunile februarie, aprilie, mai, iunie, august, octombrie, noiembrie și decembrie. Printre cei care primesc aceste ajutoare se numără constănțenii care au pensii, indemnizații sau venituri lunare cumulate care nu depășesc suma de 1.000 de lei, nu au niciun venit și au cel puțin 60 de ani împliniți în 2016, suferă de handicap grav sau accentuat, beneficiază de venit minim garantat stabilit în baza Legii nr. 416/2001, au calitatea de reprezentant legal al familiei care beneficiază de alocație pentru susținerea familiei în baza Legii nr. 277/2010, inclusiv soțul sau soția reprezentantului legal. Dosarele trebuie să cuprindă o cerere-tip, o copie după buletinul de identitate (cu mențiunea „conform cu originalul”) și documente doveditoare privitoare la venit.
UNDE SE POT OBȚINE INFORMAȚII
Tot la cluburile de pensionari amintite mai sus se pot depune și cererile-declarație pe propria răspundere pentru acordarea abonamentelor gratuite la transportul în comun. Potrivit Primăriei Constanța, cei care beneficiază de facilități la transportul în comun sunt persoanele în vârstă de peste 70 de ani, indiferent de venituri, pensionarii cu pensii de până la 1.250 de lei, inclusiv, persoanele în vârstă de peste 60 de ani care nu realizează venituri, persoanele cu dizabilități (cu handicap accentuat și grav), asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav sau însoțitorii acestora, nevăzătorii cu handicap grav și accentuat și însoțitorii acestora, precum și persoanele cu dizabilități (cu certificat de încadrare în grad de handicap mediu și ușor), pe toată perioada valabilității certificatului de handicap. Administrația locală arată că actele necesare în baza cărora sunt eliberate legitimații/permise de călătorie gratuită sunt cererea și declarația pe propria răspundere, actul de identitate / certificatul de naștere (copie și original), certificatul de încadrare în grad de handicap / contractul individual de muncă (copie și original), cuponul de pensie (copie xerox) și adeverința eliberată de Administrația Națională de Administrare Fiscală pentru persoanele de 60 de ani care nu realizează venituri (original). Programul de lucru de la cele cinci cluburi de pensionari va fi de luni până vineri, între orele 9.00 și 16.00. Informații suplimentare se pot obține de la Serviciul Public de Asistență Socială, secretariat - telefon 0341.180.102, Direcția sprijin comunitar, Serviciul sprijin comunitar și evenimente sociale, telefon 0341.448.530, sau e-mail: office.spas.cta@gmail.com.