Cea de a XXXII-a ediţie a Festivalului de Operă, Balet şi Simfonic, la final

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cea de a XXXII-a ediţie a Festivalului de Operă, Balet şi Simfonic, la final

Cultură 20 Noiembrie 2006 / 00:00 793 accesări

Ediţia din acest an a Festivalului de Operă, Balet şi Simfonic, organizată de Consiliul Judeţean Constanţa şi Teatrul Naţional de Operă şi Balet "Oleg Danovski", s-a desfăşurat în perioada 2 - 19 noiembrie. Constănţenii iubitori de balet au putut urmări, vineri seară, la Sala Teatrului, o nouă prezentare a spectacolului "Frumoasa din pădurea adormită", care a avut o coregrafie, scenografie şi distribuţie de excepţie. Cu o muzică extraordinară, scrisă de compozitorul Piotr Ilici Ceaikovski şi cu libretul adaptat după originalul semnat de Marius Petipa şi Ivan Vsevolojski, baletul "Frumoasa din pădurea adormită" a redat minunata poveste scrisă de Ch. Perault. Din distribuţia spectacolului au făcut parte prim-balerinii Companiei de Balet constănţene, Monica şi Horaţiu Cherecheş, Cristian Tarcea, alături de Irina Ganea, Cecilia Ursul, Eliza Popa, Simona Costea, Maria Ohotă şi Adrian Mihaiu. Coregrafia semnată de Marius Petipa şi Călin Hanţiu, precum şi scenografia realizată de Ana-Maria Munteanu au contribuit la succesul spectacolului, care a fost primit de constănţeni cu ropote de aplauze şi flori.

Cea de a XXXII-a ediţie a Festivalului de Operă, Balet şi Simfonic s-a încheiat, ieri seară, cu spectacolul "Carmina Burana". Compus în anul 1936, de Carl Orff, pentru solişti, coruri şi instrumente, spectacolul a fost prezentat, în premieră, la data de 8 iunie 1937, la opera din Frankfurt pe Main. Textul utilizat, în acea perioadă, era o selecţie de cîteva cîntece dintr-un vechi manuscris medieval, alese pentru a ilustra aspectul satiric şi erotic. Prima versiune avea, alături de percuţii foarte consistente, o orchestră amplă care acompania cîntăreţii, dar în urma succesului repurtat de cantată, pentru a putea populariza mai uşor lucrarea, Carl Orff a realizat şi o versiune fără orchestră, cu două piane şi o amplă secţie de percuţie, variantă în care lucrarea devenea mai accesibilă micilor societăţi muzicale.



12