„Toy Story 3 / Povestea jucăriilor 3”, ultima bijuterie a studiourilor Pixar, proaspăt premiată cu Oscar, este filmul de animaţie cel mai profitabil din istoria cinematografiei şi primul care a depăşit pragul de un miliard de dolari în încasările globale. Nimic nu pare să pună capăt succesului de care se bucură prestigiosul studio de animaţie digitală fondat de Steve Jobs şi cumpărat, în 2006, de Disney. Premiul Oscar pentru animaţie merge la Pixar pentru al patrulea an consecutiv, după ce a recompensat producţiile „Ratatouille” în 2008, „Wall-E” în 2009 şi „Up” în 2010.
„Pixar este cel mai frumos loc de pe pământ pentru a face un film”, a declarat Lee Unkrich, regizorul celei de-a treia animaţii din seria Toy Story / Povestea jucăriilor, la primirea statuetei din partea Academiei americane. Preţiosul trofeu încununează succesul extraordinar al filmului, care a obţinut de la lansare peste un miliard de dolari în întreaga lume, din care suma de 414 milioane de dolari reprezintă încasările din America de Nord. Aceste cifre fac din animaţia „Toy Story 3 / Povestea jucăriilor 3”, campioana box office-ului american pe 2010, dar şi filmul de animaţie cu cele mai mari încasări din istoria cinematografiei, devansând producţia „Shrek 2” a studiourilor DreamWorks, care a deţinut anterior acest titlu.
Al treilea film din franciza Toy Story / Povestea jucăriilor a fost lansat la 11 ani după cel precedent, abia după ce Disney a cumpărat studiourile concurente Pixar. Directorul de creaţie de la Pixar, John Lasseter, regizorul primelor două filme din serie şi al peliculelor „Cars / Maşini” şi „A Bug\'s Life / Aventuri la firul ierbii”, a adunat în jurul său o echipă cu care a lucrat într-un loc retras din California pentru a crea un nou subiect în vederea reluării poveştii. Tema a fost trecerea timpului, astfel că, în noul film, copilul din precedentele două, Andy, este pe punctul de a pleca din casa părintească la facultate, mama sa cerându-i să scape de vechile lui jucării. Scenariul, semnat de Michael Arndt, are toate ingredientele succesului marca Pixar: umor, emoţie şi capacitatea de a aborda cu lejeritate aparentă teme serioase, atrăgând un public cu vârste diferite. Următorul film al studiourilor Pixar, „Cars 2”, regizat de John Lasseter, va fi lansat pe marile ecrane în vara acestui an.