Ceferiştii au de ales: concediu fără plată sau disponibilizare!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Se fac presiuni. Victimele noului Cod al Muncii

Ceferiştii au de ales: concediu fără plată sau disponibilizare!

Viteza maximă a trenurilor în România atinge 82,7 km/h! Reacţia Chinei: „Este o glumă?”
Eveniment 10 Octombrie 2011 / 00:00 1391 accesări

În ciuda asigurărilor guvernanţilor, care au susţinut, sus şi tare, că noile prevederi ale Codului Muncii nu favorizează angajatorii şi că drepturile salariaţilor sunt, în continuare, protejate, mii de angajaţi din întreaga ţară s-au trezit, după intrarea în vigoare a actului normativ, că sunt la mâna patronilor. Printre aceştia se numără şi angajaţii CFR. În ciuda miilor de angajaţi disponibilizaţi în ultimii doi ani, compania nu reuşeşte să revină pe linia de plutire. „La nivelul întregii companii CFR s-a înregistrat depăşirea fondului de salarii cu 14%. Pentru remedierea situaţiei, conducerea companiei doreşte reducerea fondului de salarii, precum şi reducerea cu 7% a sporului de condiţii grele”, a declarat liderul Sindicatului Liber Mişcare Comercial (SLMC) Dobrogea CFR Marfă Medgidia, totodată şi vicepreşedinte Ramura Infrastructură din cadrul Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial (FNFMC), Gheorghe Spânu. De asemenea, conducerea a mai propus şi reducerea săptămânii de lucru, de la cinci la patru zile. În cadrul negocierilor dintre reprezentanţii societăţii şi liderii sindicatelor, care au demarat la începutul lui septembrie, nu s-a ajuns până în prezent la nicio soluţie. „Ne-am opus propunerilor conducerii, pentru că astfel de măsuri vor reduce, drastic, veniturile angajaţilor. Numai reducerea săptămânii de lucru va duce la scăderea cu aproape 20% a salariului lunar al ceferiştilor”, a precizat Gheorghe Spânu.

AMENINŢAŢI CU DISPONIBILIZĂRILE Cu toate că sindicatele s-au opus, conducerea Companiei Naţionale CFR SA Bucureşti, care administrează şi întreţine infrastructura feroviară publică, a găsit o altă cale de a reduce săptămâna de lucru. Potrivit sindicaliştilor, reprezentanţii companiei s-au dus direct la angajaţi şi i-au obligat să ceară reducerea săptămânii de lucru. Mai exact, i-au pus să semneze cereri adresate conducerii, potrivit cărora salariaţii îşi iau câte patru zile de concediu fără plată pe lună (câte una pentru fiecare săptămână, ceea ce înseamnă reducerea săptămânii de lucru de la cinci la patru zile). „Salariaţii care au refuzat să-şi ia zile libere fără plată au fost ameninţaţi cu evaluările anuale realizate de angajatori. Cu alte cuvinte, fie semnau, fie evaluarea activităţii urma să fie negativă, ceea ce-i putea costa locul de muncă”, a explicat liderul SLMC. Spusele sindicaliştilor sunt confirmate şi de angajaţii Sucursalei Regionale CF Constanţa a CFR SA Bucureşti care, sub protecţia anonimatului, au declarat că au fost obligaţi de conducere să întocmească cereri pentru zile de concediu fără plată. „Angajaţii care se opun să-şi facă cerere au fost anunţaţi că la viitoarele disponibilizări vor fi primii care vor pleca”, spun salariaţii constănţeni ai CFR SA Bucureşti.

REPREZENTANŢII COMPANIEI NAŢIONALE NU AU TRANSMIS ÎNCĂ UN PUNCT DE VEDERE OFICIAL CU PRIVIRE LA ACUZAŢIILE ADUSE DE ANGAJAŢI ŞI SINDICALIŞTI

NOI NEGOCIERI Astăzi are loc o nouă rundă de negocieri între conducerea CFR şi sindicalişti pe tema măsurilor care vor fi luate în vederea reducerii cheltuielilor. Dacă în ceea ce priveşte reducerea fondului de salarii, conducerea CFR poate ignora părerea sindicaliştilor, în ceea ce priveşte reducerea sporului de condiţii grele este nevoie de acordul FNFMC, sporul fiind stabilit prin contractul colectiv de muncă, ceea ce înseamnă că modificarea acestuia se poate face numai cu acordul sindicatelor.

ROMÂNIA PARADOXURILOR În timp ce conducerea CFR disponibilizează angajaţi şi reduce salarii, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au anunţat că vor demara lucrările la o linie de cale ferată de mare viteză, care va lega vama Nădlac de Constanţa, dublând Coridorul IV Pan European. Este evident că reprezentanţii autorităţilor centrale nu s-au gândit nicio secundă că, pentru a putea fi operaţională, este nevoie de personal calificat, personal care a fost concediat pe capete. Pe lângă personal, investirea a milioane de euro într-un sector despre care guvernanţii au spus, în nenumărate rânduri, că este falimentar, ridică mari semne de întrebare. În plus, însăşi intenţia de a construi o linie ferată de mare viteză stârneşte amuzamentul, în condiţiile în care, în România, viteza maximă a trenurilor atinge doar 82,7 kilometri pe oră, spre deosebire de China, unde viteza trenurilor trece de 400 de km/h. Astfel, ideea românilor de cale ferată este hilară. Reprezentantul diviziei de peste hotare a companiei China Southern Railway (CSR), Rich Zhang, s-a amuzat copios când a auzit care este viteza trenurilor româneşti. „Este o glumă?”, a spus el.



12