Prinşi între cea mai amplă operaţiune de instituire a sechestrului asigurator din istoria Căilor Ferate Române, declanşată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în contul datoriilor de mii de miliarde de lei acumulate la bugetul de stat de către companie, şi promisiunile privind creşterea salarizării în sistem, feroviarii au preluat modelul celorlalte categorii profesionale şi au ameninţat cu declanşarea grevei generale. Dincolo de neajunsurile financiare, sindicaliştii s-au arătat extrem de nemulţumiţi de indiferenţa cu care au fost trataţi de administraţia căilor ferate, dar şi de conducerea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT) pe parcursul acestui an. Totuşi, după trei întîlniri desfăşurate în această toamnă între reprezentanţii Federaţiilor Mecanicilor de Locomotivă, "Drum de Fier", Automatizări şi conducerea Companiei Naţionale "CFR" SA, în vederea negocierii Contractului Colectiv de Muncă (CCM) pe 2007, pe 21 noiembrie a fost semnat un protocol adiţional care suspendă orice acţiune de protest pînă în primăvară. Potrivit preşedintelui Uniunii Sindicale "Feroviarul" Constanţa, Vasile Anghel, la negocierile cu administraţia companiei a participat şi minstrul Radu Berceanu, însă în pofida semnalelor de alarmă privind situaţia dificilă prin care trece personalul din sistemul feroviar, în condiţiile în care salariul minim la nivel de ramură nu depăşeşte 3.700.000 de lei vechi, demersul sindicaliştilor nu a avut efectele scontate. "Pe parcursul discuţiilor am cerut aplicarea unor criterii bugetare care să asigure creşteri salariale în 2007, dar şi alocarea sporurilor cuvenite. Mai mult, din cauza datoriilor companiei, salariaţii nu pot intra în posesia bonurilor de masă cuvenite, singura declaraţie în favoarea rezolvării situaţiei aprţinînd minstrului Radu Berceanu. Acesta a promis ca va interveni pe lîngă ministrul Finanţelor, Sebastian Vlădescu, astfel încît datoriile să fie stinse cît mai rapid, însă dacă ţinem cont că cei doi fac parte din partide diferite şi au alte optici asupra rolului sistemului feroviar, este greu de crezut că se va găsi o soluţie", a declarat Vasile Anghel. Liderul sindical a declarat că prin semnarea actului adiţional pînă la 21 mai 2007, Executivul a promis majorarea salariului minim la nivel de ramură pînă la 3.900.000 de lei vechi, cu 300.000 de lei mai puţin decît au solicitat confederaţiile. Sindicaliştii susţin că deşi intrarea în Uniunea Europeană ar trebui să însemne şi creşterea competitivităţii căilor ferate româneşti pe piaţa comunitară, politica Executivului nu face decît să prelungească agonia sistemului. "Cu toate că multe organizaţii sindicale au solicitat semnarea actului adiţional pînă la 31 decembrie, pentru ca în ianuarie să putem începe o nouă rundă de negocieri, prin prelungirea CCM cu şase luni este eliminată orice acţiune de protest împotriva Guvernului. Ceferiştii intră în Europa în genunchi, fără demnitate şi mîndrie, iar în actualele condiţii, îmbunătăţirea serviciilor oferite clienţilor, dar şi a nivelului de trai în cazul salariaţilor, se vor produce în 50 de ani", a mai declarat Vasile Anghel.