Varianta propusă ceferiştilor de către ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, de a renunţa la cele 24 de salarii compensatorii, în cazul în care vor fi disponibilizaţi, a fost respinsă de sindicaliştii CFR. „Nu vom accepta sub nicio formă ca angajaţii care urmează să fie disponibilizaţi să primească, în primă fază, trei salarii compensatorii, urmînd ca, după perioada de nouă luni de şomaj, cei care nu şi-au găsit un loc de muncă să primească alte trei salarii, aşa cum a propus ministrul Radu Berceanu. Nu vom renunţa la cele 24 de salarii compensatorii cerute iniţial”, a declarat vicepreşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă (FML), Voicu Sala. Reprezentantul FML a precizat că, săptămîna viitoare, sindicatele vor fi invitate de către administraţiile celor trei companii feroviare la negocieri. În ceea ce priveşte întîrzierile salariilor, vicepreşedintele FML a spus că această situaţie va creşte categoric presiunea, în special la CFR Marfă, deoarece aici sînt deja 6.000 de persoane în şomaj tehnic. „Persoanele respective primesc, în prezent, 75% din salariu, iar banii sînt luaţi în două, trei tranşe. Se preconizează că această situaţie (şomajul tehnic - n.r.) va continua şi în luna octombrie”, a spus Voicu Sala. În cazul în care nu se va ajunge la o înţelegere, el a precizat că nu exclude declanşarea unui protest, adăugînd că se poate ajunge şi la forma finală, şi anume greva. Nici liderii constănţeni nu aprobă propunerea ministrului Transporturilor, considerînd-o „total neserioasă”. „Ministrul vrea să păcălească angajaţii CFR să accepte doar trei salarii compensatorii dacă vor fi disponibilizaţi. Este posibil ca, după ce aceştia ies din perioada de şomaj, el să nu mai fie ministru sau să se răzgîndească şi atunci nu vor mai primi şi următoarele plăţi compensatorii. Asta înseamnă să fii om politic şi să nu răspunzi decît în faţa partidului: îţi baţi joc de oameni”, a declarat liderul Uniunii Sindicale Feroviarul Constanţa, Vasile Anghel. Reamintim că liderii sindicatelor feroviare s-au întîlnit în 27 august cu conducerile companiilor CFR Călători, CFR Infrastructură şi CFR Marfă, iar la acel moment, propunerile de disponibilizări la cele trei companii CFR vizau un număr de peste 10.700 de persoane. Pentru CFR Călători s-a propus iniţial o diminuare a personalului cu 1.400 de oameni, la CFR Infrastructură, 800-1.000 de oameni, iar la CFR Marfă se dorea disponibilizarea a 50% din angajaţi, adică 8.500 de oameni.