Ceferiştii se opun disponibilizărilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Programul MTI. Nerealist

Ceferiştii se opun disponibilizărilor

Social 31 August 2010 / 00:00 416 accesări

Sindicaliştii din domeniul feroviar consideră că programul propus de Ministerul Transporturilor pentru reducerea cheltuielilor companiilor feroviare este nerealist şi anunţă că se opun disponibilizărilor şi că vor uza de toate formele legale de protest pentru apărarea membrilor de sindicat. \"Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România (FMLR) se opune categoric disponibilizărilor de personal, fapt pentru care vom uza de toate formele legale de protest pentru apărarea membrilor noştri de sindicat. Programele propuse nu prezintă un plan concret de reorganizare cu soluţii reale, corecte şi fezabile privind redresarea economică a societăţilor, nu conţine măsuri de reorganizare şi eficientizare a activităţii pe etape, obiective, termene şi resurse\", se arată într-o scrisoare deschisă adresată de FMLR Guvernului. Scrisoarea conţine şi unele propuneri ale sindicaliştilor referitoare la strategia de reorganizare în sectorul feroviar. Astfel, se solicită, printre altele, depolitizarea completă a conducerii societăţilor feroviare, stingerea datoriilor înregistrate în sistemul feroviar prin trecerea lor la datoria publică, \"aşa cum fac statele din vestul Europei, evitându-se astfel acumularea de dobânzi şi penalităţi, care oricum nu vor putea fi plătite niciodată\", precum şi asigurarea de la bugetul de stat, prin prevedere expresa în legea bugetului, a fondurilor necesare întreţinerii şi modernizării infrastructurii feroviare, în valoare anuală de 1,7–2,2 miliarde lei, respectiv 0,35–0,45% din PIB. Totodată, sindicaliştii mai cer reorganizarea structurală a căii ferate într-un sistem integrat, cu readucerea filialelor în structura societăţilor şi intervenţia guvernului pentru desfiinţarea monopolurilor constituite de furnizorii unici feroviari în aprovizionarea unităţilor din calea ferată.

În privinţa CFR Călători, FMLR consideră că este necesar ca nivelul anual al subvenţiei aprobat prin BVC să acopere diferenţa dintre costurile de transport şi veniturile reale realizate din tarifele de transport în procent de 0,35-0,40% din PIB, adică 1,71-1,95 miliarde lei. De asemenea, se solicită stingerea datoriilor acumulate datorită nivelului scăzut al subvenţiei în ultimii şase ani, prin trecerea acestora la datoria publică. Sindicaliştii solicită Guvernului elaborarea şi promovarea în regim de urgenţă a unui pachet legislativ care să reglementeze transportul rutier de pasageri, în scopul asigurării siguranţei şi confortului acestora, prin interzicerea efectuării transportului cu microbuze pe distanţe mai mari de 100 km, precum şi crearea bazei legislative care să permită un cadru concurenţial corect între toate modurile de transport de călători, prin includerea tuturor costurilor reale în costul total al transportului. La CFR Marfă, FMLR cere Guvernului găsirea de soluţii pentru stingerea datoriilor acumulate de către această companie, regândirea taxei de utilizare a infrastructurii, care nu ar trebui să depăşească valoarea de 6 lei/tren km, precum şi elaborarea şi promovarea în regim de urgenţă a unui pachet legislativ care să reglementeze o tarifare echitabilă a utilizării infrastructurilor de transport terestru, care să ducă la diminuarea concurenţei neloiale, prin aplicarea unui tarif de utilizare a infrastructurii pentru transportul rutier similar şi comparabil cu cel aplicat pentru transportul pe calea ferată



12