Ceferiştii trag greva generală pe linie moartă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Deşi infrastructura este la pămînt

Ceferiştii trag greva generală pe linie moartă

Eveniment 25 Noiembrie 2008 / 00:00 518 accesări

Ca la noi, la nimeni! Tocmai cînd întreaga ţară aştepta declanşarea grevei generale a ceferiştilor chiar în pragul alegerilor, sindicaliştii din sistemul feroviar demonstrează încă o dată că de la vorbe la fapte este un drum lung. Ca şi cum nu ar fi fost de ajuns că zeci de mii de angajaţi lucrează pe salarii de mizerie, în vreme ce şefii administraţiei CFR Călători se scaldă în lux şi au în dotare maşini de serviciu Hummer H3, că românii circulă cu trenuri în condiţii africane sau că infrastructura feroviară este la pămînt, ceferiştii au renunţat încă o dată la greva generală. Dacă la începutul acestei luni, feroviarii i-au mai dat un răgaz ministrului Ludovic Orban pentru face rost de un buget pentru infrastructură, în caz contrar ameninţînd cu mari mişcări de protest, sindicaliştii au tras greva pe linie moartă. Preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare-Comercial, Gheorghe Popa, a declarat, ieri, că amînarea protestelor pînă după alegeri a fost motivată de timpul prea scurt pentru a mai putea rezolva vreo revendicare. “Deşi au trecut două săptămîni de la semnarea protocolului cu Ministerul Transporturilor şi situaţia nu este încă rezolvată, cerem insistent angajaţilor CFR să amîne declanşarea grevei pînă după alegeri, pentru a nu afecta traficul călătorilor, căci în condiţiile scăderii traficului feroviar ca urmare a crizei economice, nu putem să ne permitem să pierdem nicio sursă de venit”, a declarat Popa. Liderul sindical, care oricum ştia care sînt implicaţiile primei amînări a grevei în această lună, a precizat că ministrul Orban va semna ordinele prin care angajaţii CFR nu vor mai fi nevoiţi să plătească pentru verificarea şi autorizarea pe tip de instalaţie. “Dacă situaţia fondurilor necesare investiţiilor nu va fi, totuşi, rezolvată, conducerea federaţiei va continua să facă demersurile ce se impun, inclusiv pe lîngă Comisia Europeană, astfel încît infrastructura feroviară şi transportul feroviar să nu fie discriminate”, a mai afirmat Popa. Chiar dacă este greu de crezut că Popa se va ţine totuşi de cuvînt, liderul Uniunii Sindicale ”Feroviarul” Constanţa, Vasile Anghel, susţine că ceferiştii ar fi trebuit să fie mult mai intransigenţi în negocierile cu autorităţile. “Am fost unul din susţinătorii deschiderii conflictului de muncă, însă au fost alese alte variante de protest. Cert este că nu vom mai avea grevă generală în această săptămînă, ceea ce înseamnă că nici bugetul infrastructurii nu mai poate fi recuperat de la guvernanţi. După alegeri, cînd sper că vom avea o guvernare care nu va repeta nenorocirile liberalilor, ar putea avea loc o redeschidere a problemei, însă doar la nivel de salarizare, nu pe bugetul infrastructurii. Tocmai de aceea, încercăm să ne concentrăm pe negocierile Contractului Colectiv de Muncă pe 2009, însă nici acolo situaţia nu este aşa cum ne-am fi aşteptat. Spun acest lucru întrucît, deşi ne întîlnim periodic cu administraţia, am impresia că cei din conducere se joacă de-a negocierea”, a declarat Anghel.



12