Sindicaliştii CFR solicită alocarea a cel puţin 500 de milioane de lei pentru infrastructură, dar şi aplicarea salariului minim de 600 de lei la nivelul angajaţilor din căile ferate. Preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial, Gheorghe Popa, a declarat că, la întîlnirea cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor privind negocierile pentru încheierea noului Contract Colectiv de Muncă, va cere păstrarea şi protejarea locurilor de muncă şi impunerea salariului minim şi pentru cei care lucrează la căile ferate. „Vrem ca, de la 1 ianuarie, dacă la nivel naţional salariul minim pe economie va fi de 600 de lei, acesta să fie impus şi în cadrul CFR, în prezent acesta fiind de 540 de lei”, a precizat Popa. Liderul sindical a mai precizat că sindicaliştii nu au primit niciun program de restructurare sau de disponibilizare. “N-am primit niciun program de restructurare de la ministrul Berceanu, dar în zona de trafic, acesta este imposibil pentru că sînt posturi fixe, iar angajaţii trebuie să asigure activitatea 24 de ore din 24, astfel că nu pot exista disponibilizări”, a explicat Popa. Cît priveşte situaţia Companiei CFR Marfă, Popa susţine că traficul în acest domeniu a scăzut din cauza crizei economice şi trebuie corelat numărul de persoane cu activitatea. “Am cerut încă din decembrie rezilierea contractelor cu firmele care asigură paza, serviciile de salubrizare, iar activitatea să fie preluată de angajaţii CFR Marfă”, a mai afirmat Gheorghe Popa. Liderul Federaţiei Mişcare-Comercial a precizat că infrastructura feroviară trebuie să primească minimum 500 de milioane de lei din bugetul pe 2009, altfel activitatea la căile ferate nu mai poate continua, existînd riscul ca societatea să intre în faliment. “Totul depinde de alocaţiile de la buget pentru infrastructură, în condiţiile în care nu va avea fonduri de la stat de minimum 500 de milioane de lei se va ajunge la faliment, infrastructura feroviară românească fiind sub standardele impuse”, a concluzionat Popa.