Cei 2.300 de metri altitudine de la Ciudad de Mexico, o provocare pentru motoarele turbo

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Automobilism / CM de Formula 1

Cei 2.300 de metri altitudine de la Ciudad de Mexico, o provocare pentru motoarele turbo

Sport 28 Octombrie 2015 / 17:27 1246 accesări

Formula 1 ajunge săptămâna aceasta în Mexic, pe Autodromo Hermanos Rodriguez, circuit situat la 2.285 de metri altitudine, iar aerul rarefiat va reprezenta o mare problemă pentru motoarele turbo ale bolizilor din Marele Circ. Răcirea propulsoarelor va fi mult mai dificil de făcut, iar pierderea de putere trebuie evitată prin mărirea turaţiei. Directorul de operaţiuni al Renault, Remi Taffin, a afirmat că este o premieră şi o provocare totodată, pentru era modernă a motoarelor turbo, o cursă la o asemenea altitudine, mult mai mare decât cea de la Sao Paulo, circuit situat la 750 de metri deasupra nivelului mării. „Problema o să fie răcirea, cu siguranţă, deoarece ai aceeaşi energie la ieşirea din motor, dar mult mai puţin aer pentru a face faţă la asta. Pe de altă parte, ca să încerci să menţii puterea turbocompresorului ai nevoie de o viteză mai mare a turbinei decât de obicei. Am făcut destule simulări, dar nu ştim exact unde ne aflăm”, a explicat Taffin.

Regulamentul F1 limitează turaţia la 125.000 de rotaţii pe minut, dar, din motive de siguranţă, turbocompresoarele funcţionează în jurul a 100.000 de rotaţii pe minut. Taffin spune că mărirea turaţiei către limita maximă va fi o imensă provocare şi ar putea cauza probleme de fiabilitate. „Majoritatea turbocompresoarelor funcţionează la 100.000 de rotaţii pe minut, aşa că, dacă vrei să creşti la 125.000 de rotaţii pe minut, e un design complet diferit”, a precizat el.

Echipele trebuie să compromită aerodinamica pentru răcire şi să rişte fiabilitatea mărind turaţia, spune inginerul frnacez. „Dacă o echipă decide să nu schimbe sistemul de răcire, atunci va fi nevoită să facă lucruri care vor costa mult în ceea ce priveşte timpul pe turul de circuit. Dacă un producător de motoare decide să nu mărească turaţia, poate va pierde mai mult decât altul. Nu ştim acum cât de departe va merge fiecare. Suntem destul de siguri că turbocompresorul nu va mai putea fi folosit după cursă, deoarece va fi împins la limită ca dracu'. Probabil că după ziua de vineri va fi un dezastru. Dar orice se va întâmpla ar trebui să fie o consecinţă a deciziilor noastre. Dacă unii vor decide să nu schimbe răcirea, ştii ce se întâmplă. Dacă nu vor mări turaţia, vor şti ce vor pierde, şi aşa mai departe", a conchis Taffin.

Formula 1 revine după 23 de ani în Mexic, cursa fiind programată în acest weekend, pe circuitul pe Autodromo Hermanos Rodriguez din Ciudad de Mexico.

Citește și:

Lewis Hamilton a devenit campion mondial de Formula 1 pentru a treia oară în carieră

Grila de start a Marelui Premiu al SUA se decide cu cinci ore înaintea cursei

Piloții Ferrari, retrogradați cu 10 locuri pe grila de start a Marelui Premiu al SUA

Raikkonen a fost penalizat cu 30 de secunde, Mercedes este campioană mondială la constructori

Hamilton a câştigat Marele Premiu al Rusiei, Rosberg a abandonat



12