Cei care apelează abuziv 112 nu-şi vor mai putea folosi telefoanele

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cei care apelează abuziv 112 nu-şi vor mai putea folosi telefoanele

Deblocarea cartelei se va efectua după prezentarea datelor personale ale utilizatorului şi plata unei amenzi
Eveniment 27 August 2009 / 00:00 419 accesări

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) propune blocarea temporară a accesului persoanelor care apelează abuziv 112 la serviciile comerciale de telefonie mobilă, urmînd ca aceştia să poată suna doar la numărul de urgenţă, iar deblocarea cartelei se va efectua după prezentarea datelor personale ale utilizatorului şi plata amenzii. „Autoritatea consideră necesară definirea şi implementarea unui set de măsuri simultane de combatere a apelării abuzive la 112, set care poate conţine transmiterea unei avertizări prin mesaje scrise (SMS) a celui care apelează abuziv 112, dar şi o soluţie de restrîngere temporară a accesului acestuia la serviciile comerciale de telefonie pentru ca cel ce apelează abuziv să nu mai poată folosi telefonul decît pentru a suna la 112”, a declarat, ieri, preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu. Şeful ANCOM a spus că deblocarea cartelei nu se va putea face decît de către operatorul care a vîndut-o şi numai după prezentarea datelor personale ale utilizatorului, ceea ce va permite Poliţiei să aplice amenzile prevăzute de lege, care variază între 500 de lei şi 1.000 de lei. În urma analizării efectelor măsurii provizorii de avertizare prin SMS a celor care apelează abuziv numărul de urgenţă 112, aplicată în perioada 20 martie-20 iunie, a reieşit că aceasta nu a fost suficientă, efectul fiind scăzut şi diminuîndu-se rapid. Pe baza statisticilor furnizate de operatorul Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU), Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), ANCOM a evaluat impactul acestei măsuri, luînd în considerare atît apelurile abuzive, cît şi pe cele reale din perioada bombardamentului cu SMS-uri, şi, pentru comparaţie, apelurile iniţiate în cele trei luni premergătoare aplicării măsurii. Numărul mediu total de apeluri către numărul 112 în intervalul decembrie 2008-februarie 2009 a fost de 986.654 apeluri pe lună, în timp ce numărul mediu lunar de apeluri abuzive în aceeaşi perioadă a fost de 524.195, adică 53,1% din total. În perioada „bombardamentului” cu SMS-uri, numărul mediu total de apeluri către SNUAU a fost de 612.687 apeluri pe lună, în timp ce numărul mediu de apeluri abuzive în aceeaşi perioadă a fost de 331.078, adică 54% din total. “Un indicator care arată că măsura produce totuşi un efect asupra apelanţilor abuzivi este numărul de apeluri de la un anumit număr de telefon. De exemplu, utilizatorul numărului 0722.00x.xxx a sunat în prima lună de bombardament de 2.432 de ori către serviciul de urgenţă, de 1.567 de ori în cea de-a doua lună şi de 1.708 ori în ultima lună (media apelurilor de la acest număr în cele trei luni pre-bombardament fiind de 3.030 de apeluri pe lună)”, arată ANCOM. Acelaşi comportament se înregistrează şi în cazul numărului 0745.71x.xxx, de pe care s-a sunat de 2.921 de ori, respectiv de 1.546 şi de 2.045 de ori. “Efectul constatat la majoritatea numerelor de pe care se apelează frecvent abuziv 112 a fost de scădere în primele două luni şi revenire pe trend crescător în a treia lună de “bombardament””, precizează ANCOM. Datele prelucrate de ANCOM arată că succesul măsurii pilot de combatere a apelării abuzive nu a fost cel scontat.

Conform unui document de lucru al Comisiei Europene, publicat la 23 iulie 2008, proporţia de apeluri abuzive/false la numărul de urgenţă 112 era în anul 2007 foarte mare (85%-95%) în Bulgaria, România, Slovacia şi Ungaria. Procentajul era de asemenea ridicat în Republica Cehă (60%-80%), Spania (73%), Polonia (70%), Olanda (66%), Suedia (60%) şi Letonia (52%). În Finlanda se raporta un procentaj de 27%, în timp ce în Luxemburg şi Grecia s-a raportat cel mai mic procent de apeluri abuzive/false, de 21,47%, respectiv 15%.

Taguri articol


12