Piaţa muncii pare un cerc vicios. Multe companii se plâng că nu găsesc candidaţii potriviţi pentru poziţiile pe care le au libere. Pe de altă parte, mulţi candidaţi nu aplică pentru un post vacant. Unde se produce ruptura şi care sunt cauzele, cât de mult contează salariile, beneficiile extrasalariale sau mediul de lucru arată cel mai recent studiu realizat de Catalyst, citat de Business Magazin. Pe primul loc în topul criteriilor luate în considerare în alegerea unui angajator se află în continuare pachetul salarial oferit, potrivit studiului „Cei mai doriţi angajatori“, realizat de Catalyst. „Atmosfera de lucru plăcută a urcat pe locul al doilea în topul criteriilor, iar acest lucru se datorează în mare măsură şi faptului că angajatorii investesc din ce în ce mai mult în realizarea de spaţii de lucru creative şi dinamice, precum şi în oferirea de opţiuni distractive pentru reîncărcarea bateriilor în timpul petrecut la job”, potrivit Alexandrei Stancu, talent attraction & employer branding coordinator în cadrul Catalyst România. Alt criteriu în alegerea angajatorilor, explică ea, este reprezentat de noile provocări profesionale, întrucât candidaţii îşi doresc să fie într-un continuu proces de creştere şi dezvoltare profesională. Din acest motiv, în momentul în care simt că organizaţia în care îşi desfăşoară activitatea nu le mai poate oferi noi provocări profesionale, caută un alt loc de muncă. La fel de adevărat este însă că sunt angajaţi care urmăresc permanent ofertele de pe piaţă, iar în momentul în care apare un anunţ interesant aplică la poziţia care le-a trezit interesul. La polul opus sunt candidaţii care nu aplică la joburile deschise în cadrul companiei preferate, principalul motiv fiind faptul că sunt încredinţaţi că nu au suficientă experienţă. Însă, atenţionează specialistul, acest lucru este influenţat şi de faptul că marea majoritatea a angajatorilor publică un profil ideal al candidatului căutat pentru poziţiile deschise, profil ideal care este şi destul de greu de întâlnit în piaţă. Conform studiului, internetul este principala unealtă de informare pentru cei care sunt în căutarea unui loc de muncă. Pe poziţia a doua în rândul canalelor de informare se plasează site-urile companiilor, cu paginile dedicate celor care vor să aplice.
Citește și: