New York a primit titlul de cel mai influent oraş al modei din lume, pentru al patrulea an consecutiv, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat de Global Language Monitor, serviciul de monitorizare mass-media de pe glob. Organizaţia non-profit Global Language Monitor monitorizează cuvinte sau fraze cheie apărute în presa scrisă şi audiovizuală din lume, pe Internet sau în blogosferă şi pe baza acestora compilează anual un top al celor mai influente oraşe ale modei din lume.
În urmă cu patru ani, oraşul american New York l-a surclasat pe liderul de pînă atunci, Paris, şi de atunci s-a menţinut pe această poziţie de top. Anul acesta, Roma s-a situat pe locul al doilea, oraşul fiind urmat în ordine de Paris, Milano şi Londra. Hong Kong a primit titlul de cel mai influent oraş din Asia de Sud, situîndu-se în topul general pe poziţia a opta. Alte prezenţe notabile sînt oraşul chinezesc Shanghai, pe poziţia a 14-a, oraşele australiene Sydney şi Melbourne pe poziţiile a 12-a, respectiv a 15-a, şi cvartetul modei din America de Sud format din Santiago de Chile (19), Rio de Janeiro (20), Sao Paulo (21) şi Buenos Aires (22). Cracovia, unul dintre cele mai mari şi mai vechi oraşe din Polonia, s-a situat pe poziţia a 25-a, pentru că este privit ca un centru al influenţei neo-boeme.
Global Language Monitor, cu sediul în California, în SUA, afirmă că analizează şi cataloghează cele mai noi tendinţe în utilizarea şi alegerea cuvintelor şi impactul acestora asupra unor aspecte variate ale culturii.