În fiecare vară, traficul spre Portul Constanța este supraaglomerat. Pentru șoferii de tir, descărcarea mărfii în port reprezintă un adevărat calvar. Sunt nevoiți să stea zeci de ore la cozi interminabile. Finalizarea noulului pod rutier care traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră și face legătura între autostrada București - Constanța (A2) și Portul Constanța ar duce la descongestionarea traficului rutier spre port, dar și spre stațiunea Eforie, mai ales că, din septembrie, circulația pe podul de la Agigea va fi întreruptă pentru reluarea lucrărilor de reabilitare a acestuia. Din păcate, veștile de la constructori nu sunt îmbucurătoare.
Deși inițial s-a anunțat că lucrările vor fi finalizate la sfârșitul lui iulie, termenul a fost modificat, astfel că punerea în funcțiune a noului pod ar putea avea loc la sfârștiul lui octombrie, după ce vor fi efectuate toate testele necesare. ”În prezent, lucrările sunt în toi, însă montarea tablierului metalic a durat mai mult decât preconizau constructorii. Din păcate, vremea nu a ținut cu cei care execută lucrările de construcție. Pentru montarea segmentelor intermediare de deasupra apei era nevoie ca vântul să bată cu cel mult 5 km pe oră, însă vremea a fost destul de capricioasă în ultima perioadă, motiv pentru care au avut loc întârzieri”, a declarat directorul comercial din cadrul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, George Vișan. El a precizat că podul va fi finalizat până la jumătatea lui august, lucrările de execuție fiind în prezent realizate în proporție de 95%, însă mai sunt și alte obiective în cadrul proiectului. Este vorba de realizarea unor viaducte de acces la pod, pasaje de trecere la nivel de cale ferată, lucrări de construcții civile, parcări și alte drumuri de acces, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a muncipiului Constanța (A4).
PODUL, O NECESITATE Noul pod rutier a apărut ca o necesitate datorită, pe de o parte, posibilității conectării Portului Constanța la A2, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanța și crearea unei alternative prin executarea unei bretele de conectare la șoseaua națională existentă, iar pe de altă parte, asigurării unei legături directe între zonele de nord și de sud ale Portului Constanța, fără tranzitarea orașului. Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat și va fi cel mai mare pod de acest gen din România. El va avea o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lățimea va fi de 17,4 metri, permițând circulația pe patru benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care vor susține tablierul podului prin fascicule de hobane vor avea o înălțime de 66 metri deasupra nivelului mării.