Convoiul care transportă cele două rezervoare uriaşe pentru combinatul chimic din Uzbekistan au ajuns, ieri, la Ecluza de la Agigea. Transportul de gabarit depăşit care a blocat circulaţia Capitalei timp de cîteva zile şi a provocat distrugeri liniei de alimentare cu energie electică a mai multor cartiere din Bucureşti, a ajuns joi dimineaţă la Olteniţa. De aici, rezervoarele au fost preluate cu trailer de o barjă, iar, ieri dimineaţă, a ajuns la Cernavodă şi a intrat pe Canalul Dunăre-Marea Neagră (CDMN). Potrivit şefului Serviciului Port Control Trafic din cadrul Administraţiei Canalelor Navigabile (ACN), Anastasie Severin, tranzitarea CDMN, de la Cernavodă la Agigea a durat opt ore. Convoiul este format dintr-o barjă de 1.000 tone capacitate, încărcată cu un echipament de 216 tone şi împingătorul "Canal Service 2". "Navigaţia pe canal s-a derulat cu greutate din cauza suprafeţei mari a celor două rezervoare, dar şi a vîntului destul de puternic. Convoiul s-a deplasat cu 8 km/h, faţă de 12 km/h cît este viteza maximă admisă pe canal", a spus Anastasie Severin.
El a adăugat că transportul de ieri este cel mai mare efectuat pe canalele navigabile de la începutul anului şi pînă în prezent. "Este mare, dar nu foarte mare. În istoria ACN, cel mai mare transport efectuat pe canal este cel de acum zece ani al reactorului de la Unitatea 1 a Centralei nucleare de la Cernavodă", a subliniat Anastasie Severin. Convoiul va staţiona la Agigea pînă luni dimineaţă, cînd va ecluza şi se va îndrepta spre Portul Constanţa Sud Agigea, unde o navă maritimă va prelua rezervoarele şi le va duce în Uzbekistan. "Convoiul staţionează într-o zonă sigură. Este ancorat pe malul canalului într-o secţiune unde acesta are o lăţime de 120 m, faţă de 90 m cît este lăţimea obişnuită a CDMN. Dispecerii noştri vor anunţa toate navele care tranzitează CDMN zilele acestea, referitor la poziţia convoiului", a explicat şeful Serviciului Port Control Trafic din cadrul ACN.