Cele mai creative firme, premiate de OSIM

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cele mai creative firme, premiate de OSIM

Economie 15 Decembrie 2010 / 00:00 450 accesări

10 FIRME PREMIATE. Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, prin Centrul Regional de Promovare a Proprietăţii Intelectuale, în colaborare cu Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) Bucureşti, a organizat, ieri, cea de-a opta ediţie a „Trofeului Creativităţii”. În cadrul acţiunii au fost premiate 10 firme constănţene cu cele mai bune rezultate pentru activitatea depusă în domeniul creativităţii, concretizată prin solicitarea de titluri de protecţie la OSIM. În deschiderea manifestării, coordonatorul Centrelor Regionale OSIM, Florin Popa, a declarat că acest trofeu se acordă exclusiv pe baza unui punctaj realizat de OSIM, care ia în calcul, în ordinea importanţei, cererile de brevet de invenţie, cererile de înregistrare de desene şi modele şi cererile de înregistrare de marcă. Clasamentul pentru acordarea „Trofeului Creativităţii” s-a realizat exclusiv pe baza datelor existente la OSIM, avându-se în vedere actele de protecţie solicitate sau dobândite în perioada 1 ianuarie 2007 - 31 decembrie 2009 de către persoanele juridice române. Pe primul loc s-a situat societatea comercială Sterk Plast SRL, care a acumulat 678 de puncte, care a primit şi „Trofeul Creativităţii”. Pe poziţia a doua s-a clasat Murfatlar România SA, cu 418 puncte, urmată de Staţiunea de Cercetare Dezvoltare pentru Viticultură şi Vinificaţie Murfatlar, cu 180 de puncte. Pe următoarele locuri s-au clasat societăţile: As-Plastik Rom SRL, Dobrogea Grup SA, Cardinal Motors SRL, Ostrovit SA, Rompetrol Rafinare SA, Dobre şi Fiii SRL şi Astek SA.

64% DIN PRODUSE SUNT CONTRAFĂCUTE. Potrivit lui Popa, sistemul proprietăţii industriale începe să fie din ce în ce mai înţeles de către firme. „Reprezentanţii companiilor au început să înţeleagă că drepturile de proprietate intelectuală pe care ei le deţin reprezintă un puternic mijloc de apărare împotriva concurenţei, dar în acelaşi timp şi un mijloc de menţinere permanentă în piaţă. Până nu demult, graniţele ţării au fost penetrate precum şvaiţerul de produse contrafăcute şi produse piratate. Pentru a pătrunde pe piaţă, pentru a câştiga relativ uşor bani şi poziţie pe piaţă, întreprinzătorii au copiat nu doar produse de lux, ci tot ceea ce se putea vinde. De altfel, experţii Uniunii Europene ne avertizau în anul 2000 că 94% din produsele din piaţă erau contrafăcute şi piratate. În prezent, acest procent a scăzut la 64%”, a spus Popa. În ceea ce priveşte evoluţia proprietăţii industriale în judeţul Constanţa, coordonatorul Centrelor Regionale OSIM a arătat că aceasta arată o creştere constantă în ultimii ani. În cursul anului trecut, judeţul Constanţa s-a situat pe locul opt la nivel naţional din punctul de vedere al numărului de cereri depuse privind protecţia desenelor şi modelelor industriale.



12